FacebookInstagramTwitterContact

 

Heather Knight: 'Our Best Chance To Inspire Is To Win Big Competitions'           >>           Food Fight! Fans Turn Euro 2024 Into Battle Of National Dishes           >>           Boeing Boss Admits Culture 'Far From Perfect'           >>           Bacon Ice Cream And Nugget Overload Sees Misfiring Mcdonald's AI Withdrawn           >>           Low Investment Blocking UK Growth, Says Think Tank           >>           Green Energy Plan 'Won't Benefit' Welsh Valley Residents           >>           Airlines Asked To Bid For Patient Transfer Service           >>           Iran Hands Nobel Winner Fresh Jail Term - Lawyer           >>           Eamon Ryan Stepping Down As Irish Green Party Leader           >>           Biden To Give Legal Status To 500,000 Undocumented Spouses           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Press Release


  Home > Press Release


NUQRA QURANIC LEARNING CENTRE MERAIKAN 200 PELAJAR AL-QURAN


 


 December 4th, 2023  |  15:38 PM  |   354 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Penghujung November 2023 ditutup dengan majlis istimewa bagi meraikan 200 para pencinta al-Quran. Bertemakan slogan “NUQRA: Bersama Ke Syurga”, kesemua hadirin termasuk pelajar yang diraikan mengenakan pakaian serba putih. Para pelajar yang diraikan adalah terdiri dari pelajar yang berumur seawal 8 sehingga 75 tahun. Ini membuktikan bahawa umur bukan penghalang untuk terus mempelajari, mendalami dan mengamalkan al- Quran.

 

Turut diraikan 2 orang pelajar yang berjaya tamat pengajian Sanad al-Quran secara bertalaqqi. Alhamdulillah atas usaha dan kegigihan, pelajar yang bermula dari kosong dari tidak mengenal huruf kini boleh membaca dengan lancar. Di kesempatan ini juga diadakan Majlis Pelancaran bersempena pembaharuan nama Nadi Quranic kepada Nuqra Quranic bagi cawangan Beribi, Kiulap dan Lambak. Sepanjang 7 tahun penubuhan pusat pengajian ini banyak pencapaian yang diperoleh. Namun dengan pembaharuan ini, Nuqra mempunyai misi yang lebih besar.

 

Misi Nuqra adalah untuk membawa masyarakat bersama-sama beramal dengan amalan menuju ke syurga bukan sahaja dengan belajar membaca al-Quran tapi mengamalkan ajaran al-Quran dalam setiap detik kehidupan. Majlis Pelancaran Nuqra disempunakan oleh Puan Sukmawati Dewi binti Masduki selaku Pengarah Urusan 2 Nuqra Quranic Learning Centre.

 

“Saya yakin dan percaya Brunei akan menjadi Negara Zikir seperti mana yang dicita-citakan oleh Kebawah Duli yang sangat kita cintai. Kita adalah sebahagian dari orang-orang yang akan menjayakan impian ini, InsyaAllah” kata Puan Sukmawati Dewi dalam ucapannya. Majlis diakhiri dengan jamuan makan malam dan sesi bergambar.

 


 

Source:
@BRUDIRECT.COM

by Nuqra Quranic Learning Centre Beribi

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Japanese State Visit Will Skip Downing Street

 2024-06-19 00:24:01

Boeing Boss Admits Culture 'Far From Perfect'

 2024-06-19 01:09:29