FacebookInstagramTwitterContact

 

Results of Closed Tender for Vehicle Registration Number           >>           Earn Income through Content Creation           >>           Hari Raya Must-Haves and Favourite Food           >>           Decorative Lights add Cheer to Hari Raya Celebration           >>           Disposal Service for Books & Papers containing Quranic Verse           >>           Business resume operations           >>           Back to Work after Hari Raya Holiday           >>           Handover of Brunei Green Economy Framework Report           >>           Tahlil Ceremony           >>           The Sweet-Smelling Honeysuckle Has A Variety Of Medicinal Benefits           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Kebawah DYMM Berangkat Tiba di Vientiane


KEBAWAH DYMM berkenan memeriksa Perbarisan Kehormatan sejurus keberangkatan tiba.|FOTO: PELITA BRUNEI (Hernie Suliana Haji Othman)

 


 September 6th, 2016  |  11:12 AM  |   1432 views

VIENTIANE, REPUBLIK DEMOKRATIK RAKYAT LAO

 

Isnin, 5 September. - Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar 'Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam selamat berangkat tiba di Vientiane, Republik Demokratik Rakyat Lao bagi menghadiri Sidang-Sidang Kemuncak ASEAN Ke-28 dan Ke-29 dan Sidang-Sidang Kemuncak Berkaitan yang akan berlangsung mulai 6 hingga 8 September di Pusat Persidangan Kebangsaan, Vientiane.

 

050916 HERNIE2 TIBA

KEBERANGKATAN tiba Kebawah DYMM di Lapangan Terbang Antarabangsa Wattay Vientiane dijunjung oleh Menteri Sumber-Sumber Asli dan Alam Sekitar, Tuan Yang Terutama Sommart Pholsena.

 

Keberangkatan tiba Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam di Lapangan Terbang Antarabangsa Wattay, Vientiane dijunjung oleh Menteri Sumber-Sumber Asli dan Alam Sekitar, Republik Demokratik Rakyat Lao, Tuan Yang Terutama Sommart Pholsena.

 

Juga hadir bagi menjunjung keberangkatan tiba Kebawah Duli Yang Maha Mulia ialah Duta Besar Istimewa dan Mutlak Negara Brunei Darussalam ke Republik Demokratik Rakyat Lao, Tuan Yang Terutama Awang Haji Na'aim bin Haji Mohd. Salleh.

 

050916 HERNIE3 TIBA

KEBERANGKATAN tiba Kebawah DYMM turut dijunjung oleh Duta Besar Mutlak Republik Rakyat Lao ke Negara Brunei Darussalam Tuan Yang Terutama Amphay Kindavong.

 

Kebawah Duli Yang Maha Mulia seterusnya berkenan melintasi Barisan Kawalan Kehormatan Statik sebelum menaiki kenderaan khas menuju ke sebuah hotel ternama di Vientiane, tempat persemayaman baginda di sepanjang keberangkatan ke Sidang-Sidang Kemuncak ASEAN Ke-28 dan Ke-29 dan Sidang-Sidang Kemuncak Berkaitan.

 

050916 HERNIE6 TIBA

KEBAWAH DYMM menerima junjung ziarah sejurus keberangkatan tiba di hotel persemayaman.

 

Tema Sidang Kemuncak ASEAN pada tahun ini ialah ''Turning Vision into Reality for a Dynamic ASEAN Community'' yang akan dijadikan sebagai landasan bagi ASEAN untuk memfokuskan usaha-usaha bagi memperkukuhkan lagi Komuniti ASEAN dengan melaksanakan antara lain Visi Komuniti ASEAN 2025.

 

Sidang-Sidang Kemuncak ASEAN Ke-28 dan Ke-29 dan Sidang-Sidang Kemuncak Berkaitan akan dihadiri oleh ketua-ketua negara dan kerajaan ASEAN; pemimpin-pemimpin lapan rakan dialog iaitu Australia; Republik Rakyat China; Republik India; Jepun; Republik Korea; New Zealand; Persekutuan Rusia; dan Amerika Syarikat, selain perwakilan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Prime Minister's Office

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Chinese Internet Amused By Building That Looks Like Sanitary Pad

 2024-04-16 23:58:01

Scottish Power Pays £300 To Customers After Overcharging

 2024-04-17 00:46:50