FacebookInstagramTwitterContact

 

National Speech Contest           >>           Beta-Alanine Supplementation May Improve Power Output During Leg Exercises           >>           HIDDEN DANGER: Beware Of Arsenic Contamination In Rice           >>           Boysenberries Found To Improve Cholesterol, Help Prevent Heart Disease           >>           Girl Said She Heard ‘Monsters’ In Her Bedroom Wall – It Turned Out To Be Something Much Worse           >>           People Are Going Crazy For This Mayor’s Little Toes           >>           Jersey Shore's Pauly D Shares Rare Update On Life With 10-Year-Old Daughter Amabella           >>           Colleen Hoover's Verity Book Becoming A Movie After It Ends With Us           >>           Asteroid Ryugu Holds Secrets Of Our Solar System's Past, Present And Future           >>           US will require all new cars to have advanced automatic braking systems by 2029           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Timba Ilmu Melalui Lawatan Sambil Belajar


 


 February 15th, 2023  |  07:15 AM  |   119 views

BELAIT

 

Seramai 29 pelajar yang mengikuti pengajian Diploma Level 5 Kejuruteraan Kimia mengadakan lawatan ke Syarikat Brunei Methanol Sendirian Berhad (BMC), hari ini.

 

Rombongan yang diketuai oleh Pegawai Pendidikan, Ahmad Bukhari bin Haji Emran ini merupakan kumpulan pertama pelajar Kejuruteraan Kimia di Politeknik Brunei Lumut.

 

BMC percaya dalam mendedahkan pelajar kepada persekitaran kerja sebenar dalam industri hiliran, agar mereka mendapat pemahaman yang lebih baik tentang aspek operasi dan keselamatan yang terlibat dalam loji metanol sebelum penempatan industri yang ditetapkan.

 

Sejurus tiba, taklimat keselamatan disampaikan oleh Inspektor Keselamatan BMC, Andy Mengga anak Ibang, diikuti dengan ucapan alu-aluan oleh Ketua Pegawai Eksekutif, Jesús Enrique Mora Marin dan Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif, Abdul Mu'izz bin Dato Paduka Haji Alikhan.

 

Dalam ucapan alu-aluan, Ketua Pegawai Eksekutif menekankan bahawa pembelajaran adalah asas untuk pembangunan menyeluruh untuk memajukan kerjaya mereka di mana-mana peringkat.

 

Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif mengulangi perkara ini, sambil menambah bahawa pelajar adalah aset negara kita dan menggalakkan pelajar bertanya soalan semasa sesi tersebut. Ini bukan sahaja untuk pencapaian akademik mereka tetapi juga untuk pencapaian peribadi mereka.

 

Para pelajar mengadakan sesi interaktif dengan jurutera, daripada pasukan Keselamatan Operasi dan Proses, mengenai pelbagai topik termasuk proses penghasilan metanol; prinsip dan operasi kawalan proses dan instrumentasi; Pengurusan Kesihatan, Keselamatan dan Persekitaran (HSE) dan keselamatan proses.

 

Lawatan ini diakhiri dengan lawatan ke kemudahan loji, yang diketuai oleh pasukan Operasi dan Kesihatan, Keselamatan, Keselamatan dan Alam Sekitar BMC.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

'Close Enough To See Their Faces': Chased Down By China In South China Sea

 2024-05-02 00:57:36

Tesla Staff Say Firm's Entire Supercharger Team Fired

 2024-05-02 00:12:47