FacebookInstagramTwitterContact

 

Hibiscus Tea Improves Blood Flow, Reduces Risk Of Cardiovascular Disease           >>           Beer Brewed To Music And A Crystal Castle — How To Have An A-List Getaway In Byron Bay           >>           Sleep Is Good For Your Heart, Reduces Risk Of CVD, According To Study           >>           Black Nightshade Reduces Growth Of Cancerous Tumors           >>           You Won't Be Able To Unsee Ryan Gosling's La La Land Confession           >>           Kate Middleton And Prince William’s Designer Friend Says They’re “Going Through Hell”           >>           Eta Aquarid Meteor Shower Peak Could Spawn Over 100 'Shooting Stars' Per Hour This Weekend           >>           Nintendo blitzes GitHub with over 8,000 emulator-related DMCA takedowns           >>           X Is Using Grok To Publish AI-Generated News Summaries           >>           Microsoft’s latest Windows security updates might break your VPN           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


EXC : Perkhidmatan Pemantauan Rangkaian Peribadi


 


 March 16th, 2023  |  08:01 AM  |   98 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Progresif Sdn. Bhd. melancarkan inovasi terbaharunya - Pusat Xperience Progresif Enterprise (Progresif Enterprise Xperience Centre - EXC), yang menyediakan perkhidmatan pemantauan rangkaian peribadi dalam premis yang canggih yang direka oleh Progresif.

 

Acara pelancaran berkenaan diadakan pada 14 Mac di Ibu Pejabat Progresif, bagi meraikan komitmen syarikat untuk menyampaikan penyelesaian teknologi termaju kepada pelanggannya.

 

Bertemakan 'Is your network future ready?', para jemputan didedahkan dengan pengalaman interaktif, termasuk demonstrasi langsung penyelesaian terkini daripada rakan kongsi eksklusif Progresif, sesi ceramah bermaklumat oleh pakar industri dan peluang untuk melibatkan diri dengan pasukan Progresif yang berpengetahuan dan berpengalaman.

 

Acara disusuli dengan menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) dan Hari Terbuka.

 

Majlis pelancaran disempurnakan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Progresif, Hajah Nurul Haniah binti Haji Jaafar, yang juga turut mengalu-alukan Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke Negara Brunei Darussalam, Tuan Yang Terutama Raja Dato' Reza bin Raja Zaib Shah; Timbalan Pesuruhjaya Tinggi di Suruhanjaya Tinggi Singapura, Shaun Grosse; dan Kaunselor Ekonomi dan Komersial Kedutaan Republik Rakyat China, Kang Wen.

 

Turut hadir, pihak berkepentingan kerajaan, rakan kongsi, dan pasukan pengurusan Progresif Sdn. Bhd.

 

Pelancaran berkenaan menekankan kepentingan kecekapan digital dengan melihat kepada jumlah keberkesanan, memfokuskan kepada mengoptimumkan segala-galanya yang berkaitan dengan proses, yang memberikan peningkatan dalam hala tuju pelanggan dan syarikat mereka.

 

Pelancaran Progresif Enterprise EXC mempamerkan pelbagai tawaran penyelesaian, iaitu Never Get Disconnected (5G Ready) - Penyelesaian berbilang backhaul untuk memastikan sambungan pelanggan tidak akan terputus sekiranya berlaku gangguan yang memastikan aplikasi terasnya aktif sepanjang masa; SD-Wan as a Service (5G Ready) - Perisian yang ditakrifkan penyelesaian Rangkaian Kawasan Luas yang menggabungkan berbilang pengangkutan (transmisi data, jalur lebar dan LTE 4G atau 5G) untuk menyambung dan mengurus berbilang tapak dengan selamat; dan Proactive Automated Ticketing Feature - Perkhidmatan tiket automatik yang menjejaki sebarang gangguan dalam masa nyata serta menghapuskan keperluan untuk pelanggan mempunyai pasukan pemantauan di premis 24/7.

 

Setelah terlibat dengan pakar Jualan EXC, pelanggan boleh mengetahui lebih lanjut tentang keselamatan kelas pertama, penyelesaian rangkaian yang dipertingkatkan dan terurus.

 

“Di Progresif kami menyasar untuk meluaskan lagi pasaran melalui aplikasi Internet of Things (IoT), aplikasi berasaskan Kecerdasan Buatan (AI) dan lain-lain untuk membina dan menggalakkan kecekapan hujung ke hujung merentas organisasi, selaras dengan aspirasi negara untuk menjadi Negara Pintar dan Berhubung.

 

“Kami berharap dengan pembangunan penyelesaian perniagaan di EXC, kami dapat terus menyokong pelanggan sedia ada dan baharu kami, dalam meningkatkan kualiti hidup dan kerja, melalui keterangkuman digital," kata Hajah Nurul Haniah.

 

Serentak dengan majlis berkenaan, satu MoU diadakan antara Alibaba Cloud, teknologi digital dan tulang belakang perisikan Kumpulan Alibaba, dan Progresif.

 

Menandatangani bagi pihak Progresif Sdn. Bhd. ialah Ketua Pegawai Eksekutif Progresif; dan Pengurus Besar Singapura, Asia Selatan dan Thailand, Alibaba Cloud Intelligence, Dr. Derek Wang.

 

Perjanjian antara kedua-dua pihak menggariskan potensi kerjasama perniagaan dalam bidang perkhidmatan awan di Negara Brunei Darussalam (NBD), memberi manfaat kepada rakyat NBD dalam meningkatkan kecekapan dan produktiviti serta berkongsi pengetahuan dan amalan terbaik mengenai perkhidmatan awan.

 

Kerjasama berkenaan bertujuan untuk meneroka inisiatif bersama, pemasaran, dan kempen kesedaran, menganjurkan acara dan peluang pendidikan dan membangunkan bakat dan kemahiran tempatan dalam bidang perkhidmatan awan.

 

Progresif Enterprise Solutions dijenamakan semula pada tahun 2021 sebagai pelan pengembangan untuk Progresif memasuki pasaran perusahaan.

 

Sehingga kini, Progresif Enterprise bekerjasama dengan lebih 300 organisasi, daripada entiti kerajaan hinggalah kepada korporat besar dan Perusahaan Kecil dan Sederhana.

 

Progresif turut menyasarkan untuk meluaskan lagi pasaran melalui aplikasi IoT, aplikasi berasaskan AI dan lain-lain untuk membina dan menggalakkan kecekapan menyeluruh merentas organisasi, sejajar dengan aspirasi negara untuk menjadi Negara Digital dan Pintar.

 

Pusat Xperience Perusahaan Progresif kini dibuka untuk perniagaan, dan Progresif menjemput pelanggan dan rakan kongsinya untuk melawat pusat berkenaan dan meneroka penyelesaian teknologi terkini yang tersedia.

 

Dengan kemudahan yang canggih dan perkhidmatan yang diperibadikan, Pusat Xperience Enterprise bersedia untuk menjadi destinasi utama bagi komuniti perniagaan Brunei.

 

Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang Pusat Xperience Enterprise, kunjungi laman sesawang 'www.progresif.com' atau e-mel '[email protected]' untuk mendapatkan penyelesaian dari Progresif.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Myanmar Stops Men From Working Abroad As War Intensifies

 2024-05-04 00:38:42

Have The Wheels Come Off For Tesla?

 2024-05-04 07:51:07