FacebookInstagramTwitterContact

 

How To Watch Boeing's 1st Starliner Astronaut Launch On May 6 Live Online           >>           Jack Dorsey Says (On X) That He’s Not On The Bluesky Board Anymore           >>           Al Jazeera Office Raided As Israel Takes Channel Off Air           >>           Bushmills: Man Nailed To Fence In 'Sinister Attack'           >>           US Campus Protests: 'Student Arrests Will Be My Final College Memory'           >>           Is Zimbabwe Zigzagging Into Further Currency Chaos?           >>           Improve Standard of Living           >>           Brunei International Wushu Championship           >>           Educational Intervention Programme Briefing           >>           Conversion Ceremony           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Majlis Penyampaian Hadiah National Grassroots Football For School Festival


 


 March 20th, 2023  |  07:29 AM  |   105 views

BERAKAS

 

Kementerian Pendidikan melalui Bahagian Jasmani dan Rekreasi, Jabatan Pendidikan Kokurikulum dengan kerjasama Persatuan Bolasepak Brunei Darussalam (FABD) pagi tadi mengadakan Peringkat Akhir dan Majlis Penyampaian Hadiah National Grassroots Football for School Festival bertempat di Rumah FABD, Berakas, di sini.

 

Hadir selaku tetamu kehormat dan seterusnya menyempurnakan majlis penyampaian hadiah ialah Pemangku Pengarah Jabatan Pendidikan Kokurikulum, Awang Julaihi bin Mohamad / Mohamat.

 

Seramai 300 peserta yang terdiri daripada pelajar-pelajar sekolah rendah kerajaan dan swasta di Kementerian Pendidikan dan Kementerian Hal Ehwal Ugama telah menyertai Festival tersebut di mana penyertaan adalah mengikut pasukan sekolah masing-masing.

 

Pusingan awal festival telah diadakan pada 12 Mac yang lalu.

 

Antara tujuan festival diadakan adalah untuk memberi pendedahan awal kepada para pelajar kepada sukan bola sepak dari peringkat rendah selain dari menanam nilai-nilai murni melalui sukan seperti gaya hidup yang sihat, disiplin, berdaya tahan, kepimpinan serta semangat kesukanan, semangat berpasukan dan juga semangat berdaya saing.

 

Festival berkenaan juga dijadikan sebagai landasan untuk menyumbang kepada perkembangan sukan bola sepak di Negara Brunei Darussalam di peringkat akar umbi.

 

Selain itu, festival berkenaan juga menyokong Program Pembangunan Berdaya Tahan (Sustainable Development Goals, SDG) dalam memastikan kehidupan yang sihat dan di samping itu menggalakkan kesejahteraan untuk semua lapisan peringkat umur.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

North Korean Weapons Are Killing Ukrainians. The Implications Are Far Bigger

 2024-05-05 10:30:19

Have The Wheels Come Off For Tesla?

 2024-05-04 07:51:07