FacebookInstagramTwitterContact

 

Hibiscus Tea Improves Blood Flow, Reduces Risk Of Cardiovascular Disease           >>           Beer Brewed To Music And A Crystal Castle — How To Have An A-List Getaway In Byron Bay           >>           Sleep Is Good For Your Heart, Reduces Risk Of CVD, According To Study           >>           Black Nightshade Reduces Growth Of Cancerous Tumors           >>           You Won't Be Able To Unsee Ryan Gosling's La La Land Confession           >>           Kate Middleton And Prince William’s Designer Friend Says They’re “Going Through Hell”           >>           Eta Aquarid Meteor Shower Peak Could Spawn Over 100 'Shooting Stars' Per Hour This Weekend           >>           Nintendo blitzes GitHub with over 8,000 emulator-related DMCA takedowns           >>           X Is Using Grok To Publish AI-Generated News Summaries           >>           Microsoft’s latest Windows security updates might break your VPN           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Breaking News


  Home > Breaking News


Berkenan Melawat Ke Naval Special Warfare


 


 March 22nd, 2023  |  10:00 AM  |   213 views

CORONADO, CALIFORNIA, AMERIKA SYARIKAT

 

Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri 920 Mejar (U) Pengiran Muda 'Abdul Mateen ibni Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah berkenan berangkat melawat ke Naval Special Warfare (NSW) yang berpangkalan di Coronado, California, Amerika Syarikat (AS) bagi lawatan khusus pada 13 hingga 14 Mac 2023.

 

Semasa keberangkatan tersebut, Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri 920 Mejar (U) Pengiran Muda 'Abdul Mateen juga telah disembahkan mengenai gambaran keseluruhan Program Prestasi Manusia NSWG-1 di mana pada program tersebut, terdiri daripada latihan kekuatan dan daya ketahanan, perubatan sukan, prestasi psikologi, prestasi pemakanan dan penyelidikan serta teknologi yang berkaitan dengan prestasi tenaga manusia.

 

Program tersebut juga menggunakan pendekatan holistik untuk menyelaraskan sumber bagi prestasi dan pemulihan yang optimum.

 

Lawatan itu juga termasuk lawatan ke kereta kebal latihan tempur NSWG-1 di mana Komando Tentera Laut berlatih untuk menjalankan evolusi akuatik berisiko tinggi.

 

Pasukan itu memberi penekanan yang diperbaharui pada misi yang hanya boleh dilakukan oleh NSW dan evolusi akuatik berisiko tinggi melengkapkan serta menyediakan pelaut NSW untuk melaksanakan misi bawah laut yang sangat kompleks.

 

Pada hari kedua lawatan itu, DYTM Paduka Seri 920 Mejar (U) Pengiran Muda 'Abdul Mateen berangkat melawat Pusat NSW, di mana DYTM meninjau latihan calon NSW.

 

Tinjauan terakhir DYTM ialah berada di atas kapal pejuang di Pelabuhan San Diego dan diakhiri dengan lawatan ke Ibu Pejabat Unit NSW yang berpangkalan di West Coast.

 

Lawatan ini adalah salah satu kesinambungan keberangkatan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam ke Washington, D.C., bagi Sidang Kemuncak Khas ASEAN-US untuk bertemu dengan Presiden AS, Tuan Yang Terutama Joseph R. Biden Jr. tahun lepas semasa Sidang Kemuncak Khas Persatuan Negara-negara Asia Tenggara (ASEAN) AS dan meneruskan keselamatan kerjasama dan pertukaran rakyat dengan rakyat antara AS dan Negara Brunei Darussalam (NBD).

 

Sejak menandatangani Perjanjian Keamanan, Persahabatan, Perdagangan dan Pelayaran lebih 170 tahun yang lalu, NBD dan AS telah menumpukan pada pengukuhan dan mengekalkan hubungan melalui latihan bersama, program latihan dan kerjasama ketenteraan lain dengan AS, dengan latihan tahunan Cooperation Afloat Readiness and Training (CARAT) sebagai teras hubungan pertahanan dua hala.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Myanmar Stops Men From Working Abroad As War Intensifies

 2024-05-04 00:38:42

Have The Wheels Come Off For Tesla?

 2024-05-04 07:51:07