FacebookInstagramTwitterContact

 

Charity Event Collection Presentation           >>           National Adau Gayoh Festival Appreciation Ceremony           >>           Korean-Brunei Art Exhibition           >>           Ops Tupai           >>           Convocation Ceremony           >>           Intending Pilgrims Activities           >>           Arrival of Second Intending Pilgrims           >>           Third Flight of Intending Haj Pilgrims Leave for Holy Land           >>           Congratulatory Messages           >>           His Majesty Unscheduled Visit to Ministry of Health           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Meningkatkan Ibadah, Raih Ganjaran Di Bulan Ramadan


 


 April 11th, 2023  |  07:12 AM  |   183 views

MENUNGGOL

 

Program Jangkauan dan Ihya Ramadan Kementerian Pertahanan dan Angkatan Bersenjata Diraja Brunei (ABDB) yang sedang diungkayahkan secara berterusan di kesemua daerah ssepanjang bulan Ramadan dan kali ini, ia diadakan di Masjid Kampung Menunggol, Pulau Berambang, pada Ahad, 9 April 2023.

 

Majlis dimulakan dengan bacaan Yaa Siin dan Tahlil, diikuti dengan berbuka puasa bersama penduduk Kampung Menunggol dan Sembahyang Fardu Maghrib.

 

Majlis diteruskan lagi dengan Majlis Makan Malam dan Sembahyang Fardu Isyak yang dipimpin oleh Imam Masjid berkenaan, Mohammad Zulhafiz Zariq bin Awang Damit.

 

Manakala, Sunat Tarawih dan Witir pula dipimpin oleh Bilal masjid, Mohammad Assraffi bin Haji Ibrahim.

 

Penyerahan sumbangan kepada anak-anak yatim disampaikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan Menteri Pertahanan II, Yang Berhormat Pehin Datu Lailaraja Mejar Jeneral (Bersara) Dato Paduka Seri Haji Awang Halbi bin Haji Mohd Yussof, selaku Ketua Rombongan diikuti dengan penyerahan sumbangan kepada fakir miskin penduduk Kampung Menunggol yang disampaikan oleh Pemerintah ABDB, Mejar Jeneral Dato Paduka Seri Haji Muhammad Haszaimi bin Bol Hassan.

 

Majlis diteruskan lagi dengan penyerahan Dana Masjid kepada Mohammad Zulhafiz Zariq yang disampaikan oleh Pemerintah Angkatan Bersama ABDB, Brigedier Jeneral (U) Dato Seri Pahlawan Haji Alirupendi bin Haji Perudin dan diakhiri dengan Tadarus Al-Quran bersama para jemaah dan penduduk setempat.

 

Turut menyertai rombongan adalah Pemangku Setiausaha Tetap Kementerian Pertahanan, para pegawai kanan serta pegawai dan anggota Kementerian Pertahanan dan ABDB.

 

Pelaksanaan program bermatlamat untuk mengeratkan lagi hubungan kemasyarakatan terutama sekali dengan penduduk kampung di samping meningkatkan lagi ibadah dan meraih ganjaran yang besar di bulan yang mulia ini.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Race To Rescue Villagers Trapped After Deadly Landslide

 2024-05-26 00:18:23

Joy And Disbelief As Post Office Convictions Quashed

 2024-05-25 11:09:06