FacebookInstagramTwitterContact

 

Bone Found During Missing Japan Steel Worker Search           >>           China's Nio Unveils Tesla Model Y Rival           >>           Backlash As Morrisons Trials Sale Of New Zealand Lamb           >>           Reality TV Stars Charged Over Investment Plugs           >>           Mortgage Rates Cut But Borrowing Pressures Remain           >>           Northern Rock Group Seeks 'Stolen' Shares Redress           >>           Build Brunei Talk Series 2024           >>           Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Customs Case           >>           The National Youth Day Award           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Riadah Raya Pupuk Amalan Penjagaan Kesihatan


 


 May 8th, 2023  |  09:18 AM  |   169 views

SUBOK

 

Ahli Majlis Mesyuarat Negara, Yang Berhormat Awang Lawi bin Haji Lamat melahirkan rasa syukur kerana dapat menyambut Hari Raya bersama keluarga dan sahabat handai dengan rasa gembira dan aman.

 

''Namun demikian, kita harus berwaspada dan sentiasa menjaga kesihatan dan mengikut Prosedur Operasi Standard (SOP) Kementerian Kesihatan,'' tegas Yang Berhormat pada Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri Sekampung bertempat di Tanah Lapang Taman Riadah Bukit Si Patir Kampung Subok hari ini.

 

Yang Berhormat seterusnya menjelaskan, selama empat tahun sudah kampung berkenaan tidak mengadakan Sambutan Hari Raya Sekampung berikutan dengan penularan wabak COVID-19.

 

Sambutan Hari Raya Sekampung pada tahun ini kata Yang Berhormat, adalah sangat berbeza dengan tahun-tahun yang sudah kerana pada tahun ini ia disambut dengan acara riadah raya.

 

''Bukan sahaja kita menyambutnya dengan acara makan-makan tetapi kita adakan juga riadah naik bukit dan juga permainan.

 

''Sambutan Hari Raya pada tahun ini berunsurkan penjagaan kesihatan setelah berpuasa selama sebulan penuh.

 

''Mudah-mudahan acara riadah ini akan menjadi amalan kita seharian untuk mendukung dan menyokong visi dan misi Kementerian Kesihatan. Iaitu  'Bersama Ke Arah Warga Sihat' dan memperkasa rakyat ke arah kehidupan sihat,'' ujar Yang Berhormat.

 

Di samping kita bergembira menyambut Hari Raya, Yang Berhormat seterusnya menekankan perlunya menyambut dengan ala kadar sahaja dan tidak membazir serta mengikut kemampuan yang kita ada dan janganlah kita menyambutnya sehingga menjadi beban kepada diri kita sendiri.

 

Yang Berhormat selaku Ketua Kampung Subok dan mewakili Ahli Majlis Perundingan Kampung Subok juga mengucapkan ribuan terima kasih, syabas dan tahniah kepada Ahli-ahli Jawatankuasa Sambutan Hari Raya Sekampung, Biro Sukan dan Belia, Sipatir Hiker dan para penduduk kampung dan semua yang mengendalikan acara berkenaan pada kali ini.

 

Sebelum memulakan pendakian bukit, Yang Berhormat berserta para penduduk kampung melakukan sesi senamrobik.

 

Acara juga dimeriahkan lagi dengan pelbagai aktiviti sukan ria sambil beramah mesra sesama para penduduk kampung dengan harapan untuk mempereratkan hubungan sambil manfaatkan bermaafan pada bulan Syawal yang mulia.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Bone Found During Missing Japan Steel Worker Search

 2024-05-17 10:38:05

China's Nio Unveils Tesla Model Y Rival

 2024-05-17 10:35:15