FacebookInstagramTwitterContact

 

National Speech Contest           >>           Beta-Alanine Supplementation May Improve Power Output During Leg Exercises           >>           HIDDEN DANGER: Beware Of Arsenic Contamination In Rice           >>           Boysenberries Found To Improve Cholesterol, Help Prevent Heart Disease           >>           Girl Said She Heard ‘Monsters’ In Her Bedroom Wall – It Turned Out To Be Something Much Worse           >>           People Are Going Crazy For This Mayor’s Little Toes           >>           Jersey Shore's Pauly D Shares Rare Update On Life With 10-Year-Old Daughter Amabella           >>           Colleen Hoover's Verity Book Becoming A Movie After It Ends With Us           >>           Asteroid Ryugu Holds Secrets Of Our Solar System's Past, Present And Future           >>           US will require all new cars to have advanced automatic braking systems by 2029           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


BIBD Terima Anugerah Pelaburan Patuh Syariah, ESG


 


 May 12th, 2023  |  10:33 AM  |   88 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

BIBD (Bank Islam Brunei Darussalam) Securities, penyedia penyelesaian pelaburan terkemuka di Negara Brunei Darussalam (NBD) menerima anugerah Brunei country untuk Best Investor Education, Best Retail House, Best Institutional House dan Best Islamic Fund House oleh Asia Asset Magazine bagi tahun 2022.

 

Manakala BIBD Asset Management, yang beroperasi di bawah lesen BIBD Securities, dianugerahkan Best Applications of ESG Practices (Finance) untuk Brunei oleh Global Business Outlook.

 

“Kami berasa rendah hati kerana diiktiraf atas pencapaian kami dalam pelaburan patuh Syariah dan ESG.

 

“Komitmen kami terhadap kemampanan, lahir dari kepercayaan kami bahawa perniagaan mempunyai tanggungjawab untuk menyumbang kepada kesejahteraan masyarakat di mana mereka beroperasi.

 

“Kami berbesar hati menerima anugerah ini, yang merupakan bukti usaha kami untuk membina masa depan lebih mampan," kata Pemangku Pengarah Urusan BIBD Securities, Jason Wong.

 

Jason Wong seterusnya berkata sebagai warga korporat yang bertanggungjawab, BIBD percaya bahawa pembangunan mampan adalah kunci kepada kejayaan BIBD dan juga kejayaan para pelanggan BIBD.

 

Sebagai penandatanganan United Nations Principles of Responsible Investing (UN PRI) tambahnya lagi, BIBD komited untuk menyepadukan pertimbangan ESG ke dalam keputusan pelaburan , dan mereka percaya bahawa berbuat demikian bukan sahaja perkara yang tepat untuk dilakukan, tetapi juga perniagaan masuk akal yang kukuh.

 

“Ini juga sejajar dengan usaha kami untuk menyokong Pelan Tindakan Brunei Darussalam Central Bank (BDCB) Financial Blueprint dengan meningkatkan celik kewangan di Negara Brunei Darussalam," katanya lagi.

 

Pada tahun 2022, BIBD Securities menganjurkan lebih daripada 15 acara celik kewangan, melibatkan pekerja korporat serta pelajar sekolah menengah dan pengajian tinggi.

 

Selain itu, BIBD Securities juga menganjurkan 80 acara untuk pelanggan sedia ada dan baharu untuk meningkatkan kesedaran tentang kepentingan perancangan kewangan dan cara untuk mencapai matlamat kewangan melalui kaedah patuh Syariah.

 

Kejayaan BIBD Asset Management's dalam menerapkan amalan ESG diiktiraf oleh Global Outlook Magazine, dan menunjukkan kepimpinan BIBD Securities' dalam memanfaatkan teknologi untuk menyokong amalan pelaburan yang mampan.

 

Pada tahun 2022, BIBD Securities memperkenalkan Arabesque Q3.17 Global ESG Momentum Flexible Allocation Fund, Dana ESG patuh Syariah pertama di NBD.

 

Ia juga merupakan dana pertama BIBD Securities yang menggunakan pendekatan kuantitatif, didorong oleh Artificial Intelligence (AI).

 

Ditubuhkan pada tahun 1993, BIBD Securities menyediakan penyelesaian pelaburan kepada pelanggan runcit dan institusi.

 

BIBDS adalah anak syarikat milik penuh BIBD dan merupakan institusi kewangan pertama yang menawarkan produk pengurusan kekayaan Islam dan perkhidmatan pembrokeran di NBD.

 

Sementara itu, BIBD Asset Management menyediakan penyelesaian pendapatan tetap Islam (Sukuk) dan pelbagai aset yang dipesan terlebih dahulu yang diuruskan secara dalaman oleh pasukan pelaburan tempatan sepenuhnya serta penyelesaian ekuiti global Islam melalui perkongsian strategik dengan beberapa firma pelaburan global dengan jangka masa panjang dan rekod prestasi yang berjaya mengurus ratusan bilion Asset Under Management (AUM).

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

'Close Enough To See Their Faces': Chased Down By China In South China Sea

 2024-05-02 00:57:36

Tesla Staff Say Firm's Entire Supercharger Team Fired

 2024-05-02 00:12:47