FacebookInstagramTwitterContact

 

Hibiscus Tea Improves Blood Flow, Reduces Risk Of Cardiovascular Disease           >>           Beer Brewed To Music And A Crystal Castle — How To Have An A-List Getaway In Byron Bay           >>           Sleep Is Good For Your Heart, Reduces Risk Of CVD, According To Study           >>           Black Nightshade Reduces Growth Of Cancerous Tumors           >>           You Won't Be Able To Unsee Ryan Gosling's La La Land Confession           >>           Kate Middleton And Prince William’s Designer Friend Says They’re “Going Through Hell”           >>           Eta Aquarid Meteor Shower Peak Could Spawn Over 100 'Shooting Stars' Per Hour This Weekend           >>           Nintendo blitzes GitHub with over 8,000 emulator-related DMCA takedowns           >>           X Is Using Grok To Publish AI-Generated News Summaries           >>           Microsoft’s latest Windows security updates might break your VPN           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Mendaki Sambil Kempen Kebersihan


 


 May 29th, 2023  |  08:25 AM  |   49 views

TUTONG

 

Dalam memupuk kesedaran masyarakat agar lebih bertanggungjawab terhadap alam sekitar dan menjaga kawasan sekeliling daripada sampah-sarap dan semak samun, pelbagai pihak mengadakan kempen kebersihan di pelbagai lokasi.

 

Sehubungan itu, para belia Daerah Tutong telah berpeluang meluangkan masa bersama Ahli Majlis Mesyuarat Negara, Yang Berhormat Awang Abdul Aziz bin Haji Hamdan dan Pemangku Pegawai Daerah Tutong, Awang Mohammad Sofian bin Haji Basri dengan mengadakan aktiviti mendaki Bukit Sungai Basong Tutong sambil mengutip sampah, baru-baru ini.

 

Menurut Yang Berhormat Ahli MMN juga selaku Pengerusi IMPAK Penggerak Belia Daerah Tutong, aktiviti ini adalah salah satu aktiviti santai di mana inilah peluang belia-belia yang aktif dan banyak menyumbangkan tenaga mereka di Daerah Tutong untuk bersantai dan bersuai kenal bersama Pemangku Pegawai Daerah Tutong.

 

Di samping aktiviti mendaki bukit menurut Yang Berhormat lagi, para belia turut mengutip sampah-sampah yang ada di sepanjang perjalanan mendaki. Ini merupakan satu aktiviti yang baik kerana dapat menggalakkan para belia untuk menjaga kebersihan lebih-lebih lagi di tempat awam dan riadah.

 

''Jadi saya berharap agar aktiviti ini akan dapat diteruskan dan dilaratkan lagi di tempat-tempat yang lain dan kepada orang ramai yang ingin menggunakan tempat-tempat riadah agar sama-sama menjaga kebersihan di kawasan berkenaan dan buanglah sampah dan bekas minuman di dalam plastik sampah yang disediakan,'' tambah Yang Berhormat.

 

Dengan adanya aktiviti berkebajikan itu, ia secara tidak langsung dapat membuka minda belia agar lebih peka dalam menjaga kebersihan persekitaran bersama dari semasa ke semasa.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Myanmar Stops Men From Working Abroad As War Intensifies

 2024-05-04 00:38:42

Have The Wheels Come Off For Tesla?

 2024-05-04 07:51:07