FacebookInstagramTwitterContact

 

What Happened To The Women Who Took On The Taliban?           >>           Sean Lowe And Catherine Giudici Warn Bachelor Couples Not To Fall Into This "Trap"           >>           Healing Coach Sarit Shaer Reveals The Self-Care Tool That's More Effective Than Positive Thinking           >>           Could Nearby Stars Have Habitable Exoplanets? NASA's Chandra X-Ray Observatory Hopes To Find Out           >>           US Military Reportedly Used Social Media To Spread Anti-Vax Propaganda In The Philippines           >>           US Military Reportedly Used Social Media To Spread Anti-Vax Propaganda In The Philippines           >>           One Of The Biggest Games On Steam Right Now Is… A Clickable Banana           >>           Pakistan And Ireland Await A Damp Finish In Florida           >>           Copa América: Nothing Will Be Easy For Argentina – Messi           >>           Euro 2024: Switzerland Captain Xhaka Plays Down Rift With Coach           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Persidangan, Pameran Masa Depan Digital Pada 22-23 Jun


 


 June 3rd, 2023  |  08:08 AM  |   98 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

 

BANDAR SERI BEGAWAN, Jumaat, 2 Jun. - Pihak Berkuasa Industri Teknologi Info-Komunikasi Negara Brunei Darussalam (AITI) dan InfoCom Federation Brunei (IFB) secara kolaborasi akan menganjurkan Persidangan dan Pameran Masa Depan Digital (Digital Future Conference and Exhibition) bertemakan 'Advancing Technology and Innovation' selama dua hari bermula 22 Jun ini nanti.

                                      

Majlis bersempena dengan Persidangan dan Pameran Pertengahan Tahun Brunei 2023 (Brunei Mid-Year Conference and Exhibition 2023 - Brunei MYCE 2023) Minggu Teknologi dan Inovasi itu akan diadakan di Dewan Indera Samudera, The Empire Brunei untuk menghubungkan peneraju industri, wakil kerajaan dan swasta serta rakan kongsi dan pakar dalam Sektor ICT.

 

Persidangan itu dijangka akan merangkumi pelbagai topik, penyelidikan masa depan perkhidmatan digital, digital kewangan, bandar pintar dan mendedahkan trend terkini yang membentuk infrastruktur rangkaian, keselamatan siber dan dan kemahiran digital.

 

Beberapa penceramah utama antarabangsa dan tempatan akan tampil pada persidangan itu di samping perbincangan panel dengan pakar industri barisan hadapan teknologi seperti Ketua Pegawai Eksekutif telekomunikasi tempatan pembekal perkhidmatan; wakil kanan dari DXC Technology, Ericsson, Huawei, Vitronic Machine Vision Asia serta orang ramai untuk mendapatkan pemahaman mengenai potensi dan peluang untuk kemajuan teknologi dan inovasi dalam mengejar transformasi digital.

 

Selain persidangan itu, orang ramai dialu-alukan untuk menerokai kawasan pameran yang akan dipamerkan projek utama ICT, demonstrasi secara langsung dan penyelesaian digital dari organisasi dan syarikat termasuk ASDS Sdn. Bhd., Makmal Inovasi Brunei, Datastream Digital Sdn. Bhd., Dynamik Technologies, Unified National Networks Sdn. Bhd. dan banyak lagi.

 

Pameran Masa Depan Digital akan dibuka kepada orang ramai bermula dari jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang. Sementara itu, tiket for Digital Future Conference akan tersedia untuk pembelian mulai Selasa, 6 Jun 2023 dan berminat individu boleh mendapatkan tempat mereka melalui 'https://digitalfureconfex.com'.

 

Untuk maklumat lanjut mengenai acara, ikuti akaun Instagram rasmi di '@bruneimyce.digitalfure'. Pertanyaan lanjut boleh dihantar melalui e-mel kepada '[email protected]'.

 

Acara ini disokong oleh Kementerian Pengangkutan dan Infokomunikasi (MTIC) dan Pusat Kebangsaan E-Kerajaan (EGNC). AITI dan IFB akan bekerjasama dengan D'Sunlit Sdn. Bhd., Imagine Sdn. Bhd., Mint Sdn. Bhd., Progresif Sdn. Bhd., Recap Sdn. Bhd., The Bruneian dan ThreeG Media Sdn. Bhd.

 

Brunei MYCE 2023 dianjurkan oleh Kementerian Sumber-Sumber Utama dan Pelancongan melalui Jabatan Kemajuan Pelancongan dengan kerjasama agensi kerajaan tempatan dan antarabangsa, badan berkanun, institusi pengajian tinggi, pihak berkepentingan dan agensi swasta.

 

Brunei MYCE 2023 turut disokong sepenuhnya oleh beberapa rakan media rasmi iaitu Radio Televisyen Brunei (RTB), Jabatan Penerangan (Pelita Brunei) dan Brunei Press Sdn. Bhd.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

What Happened To The Women Who Took On The Taliban?

 2024-06-16 02:13:34

Boeing Plane Investigated After 'Dutch Roll'

 2024-06-16 00:18:27