FacebookInstagramTwitterContact

 

Sydney Sweeney Is Unrecognizable With Black Fringe Hair Transformation           >>           Gabrielle Union And Dwyane Wade's 2024 Met Gala Date Night Was A Total Slam Dunk           >>           How to watch NASA's first Boeing Starliner crewed flight launch today           >>           How To Watch Apple's Ipad Launch Event On Tuesday           >>           What To Expect At Google I/O 2024: Gemini, Android 15 And More           >>           Proton's New Password Monitor Update Will Scour The Dark Web On Your Behalf           >>           Manchester United's Fernandes Misses First Club Match In Career Due To Injury           >>           Struggling Udinese Grab Last-Gasp Home Draw Against Napoli           >>           The Incredible New Chapter In Melbourne Derby History           >>           Roque Unhappy With Game Time, Could Leave Barcelona – Agent           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Headline


  Home > Headline


DPMM FC 'A' Juara Kejohanan Bola Sepak Asia Tenggara Albirex (S) 2023


 


 June 19th, 2023  |  10:46 AM  |   196 views

BERAKAS

 

DPMM FC 'A' muncul juara dalam Kejohanan Bola Sepak Asia Tenggara Albirex (S) 2023 yang berlangsung di Padang Sekolah Sukan, Berakas.

 

Anakanda Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda Mahkota Pengiran Muda Haji Al-Muhtadee Billah, Yang Teramat Mulia Pengiran Muda 'Abdul Muntaqim berkenan menyertai DPMM FC 'A' dan juga memenangi Kategori Pemain Terbaik pada kejohanan tersebut.

 

Penyampaian piala kepada pasukan juara disempurnakan oleh Academy Director Albirex Singapore, Habil Hakim bin Roslan.

 

Naib juara disandang oleh IKLS-MB5 FC, manakala Kasuka FC meraih tempat ketiga.

 

Hadiah di tempat kedua dan ketiga masing-masing disampaikan oleh Pemangku Pengetua Sekolah Sukan, Dayang Hajah Aisah binti Haji Mohd Salleh, dan Marketing Executive You C1000, Awang Khalid bin Nassar.

 

Sementara itu, Abd. Hafy bin Herman dari Kasuka FC memenangi Kategori Penjaring Terbanyak dengan menyumbangkan sembilan gol bagi pasukannya.

 

Manakala Kategori Penjaga Gol Terbaik dimenangi oleh Md Haziqal Hafiq Hafizuddin bin Md. Hairol Hazme dari IKLS-MB5 FC.

 

Kejohanan anjuran Dash Football Academy (DFA), dengan kerjasama Kelab Bolasepak Albirex Singapore tersebut berlangsung pada 4, 11 dan 18 Jun 2023 bertempat di Padang Sekolah Sukan.

 

Kejohanan tersebut melibatkan pemain yang berumur 16, 17 dan 18 tahun (lahir pada tahun 2005, 2006 dan 2007).

 

Sebanyak 10 pasukan telah bertanding pada kejohanan tersebut terdiri daripada DPMM FC 'A', DPMM FC 'B', Centre of Talent JPKK, IKLS-MB5 FC, Kasuka FC, Sekolah Sukan 'A', Sekolah Sukan 'B', Wasan FC, DFA 'A' dan DFA 'B'.

 

Dari kejohanan ini, 10 pemain akan dipilih untuk mewakili Negara Brunei Darussalam (NBD) bagi perlawanan Grand Finals di Singapura dan akan bertanding dengan pasukan dari negara-negara lain.

 

Daripada Grand Finals di Singapura itu nanti, seorang pemain NBD akan diberikan Golden Ticket untuk dibawa ke Niigata, Jepun.

 

Antara objektif kejohanan adalah untuk memberikan pendedahan awal kepada pemain bola sepak belia sebelum mengikuti sebarang pertandingan di peringkat antarabangsa, selain meningkatkan kesedaran awam mengenai dengan keperluan dan kepentingan untuk memberikan sokongan dan dorongan kepada pemain bola sepak belia.

 

Penganjuran kejohanan ini ditaja oleh Mitsubishi Heavy Industries Engine System Asia dan turut disokong oleh You C1000, Pitch BN, SotoMamaku, Aewon Brunei dan Kadaba Sports.

 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Lok Sabha Elections 2024: Millions Brave Searing Heat To Vote In India

 2024-05-07 09:03:38

How Quantum Physics Could 'Revolutionise Everything'

 2024-05-07 09:46:30