FacebookInstagramTwitterContact

 

Beta-Alanine Supplementation May Improve Power Output During Leg Exercises           >>           HIDDEN DANGER: Beware Of Arsenic Contamination In Rice           >>           Boysenberries Found To Improve Cholesterol, Help Prevent Heart Disease           >>           Girl Said She Heard ‘Monsters’ In Her Bedroom Wall – It Turned Out To Be Something Much Worse           >>           People Are Going Crazy For This Mayor’s Little Toes           >>           Jersey Shore's Pauly D Shares Rare Update On Life With 10-Year-Old Daughter Amabella           >>           Colleen Hoover's Verity Book Becoming A Movie After It Ends With Us           >>           Asteroid Ryugu Holds Secrets Of Our Solar System's Past, Present And Future           >>           US will require all new cars to have advanced automatic braking systems by 2029           >>           Rabbit denies claims that its R1 virtual assistant is a glorified Android app           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Tingkatkan Pengetahuan, Kemahiran Bidang Mekanik Kereta


 


 June 23rd, 2023  |  09:45 AM  |   56 views

TUNGKU

 

Brunei Shell Marketing Company Sendirian Berhad (BSM) pagi tadi mengadakan Shell Master Mechanics Program 2023 yang berlangsung di Institut Pendidikan Teknikal Brunei  (IBTE) Mechanical Campus, Tungku, di sini.

 

 Program berkenaan memperkenalkan para pelajar Mekanikal IBTE tentang kempen dan bagaimana ia akan memberi manfaat kepada mereka.

 

Ia juga merupakan inisiatif pembelajaran dan pensijilan unik yang direka untuk meningkatkan pengetahuan dan kemahiran mekanik kereta yang di Negara Brunei Darussalam.

 

Program Shell Master Mechanics 2023 turut menawarkan pelbagai faedah kepada peserta, termasuk peningkatan kemahiran melalui modul dalam talian Shell Workshop Academy dan peningkatan pengetahuan dan kemahiran  terutamanya mengenai penggunaan produk pelincir.

 

Pada program berkenaan, para peserta berpeluang untuk menunjukkan kemahiran mereka semasa sesi penilaian untuk bersaing merebut gelaran 'Star Shell Master Mechanic'.

 

 Antara hadiah yang ditawarkan pada program berkenaan ialah hadiah berupa perjalanan untuk menghadiri acara 2023 Moto GP  yang ditaja oleh Shell berserta wang tunai.

 

 Terdahulu, sebelum program dimulakan, Head of School of Energy and Engineering Central, Dr. Raimie Hebriyiah binti Haji Ibrahim menyeru kepada para pelajar yang menghadiri program berkenaan untuk terus fokus dan seterusnya mendapatkan sebanyak mungkin ilmu yang diberikan semasa program berkenaan berlangsung.

 

Sementara itu, BSM's Head of Commercial, Erdiana Rahim menjelaskan adalah menjadi aspirasi BSM untuk memberikan sokongan kepada mekanik kenderaan di negara ini dengan memberikan sokongan pembangunan dan motivasi dalam meningkatkan kemahiran mereka supaya mereka dapat berkhidmat dengan lebih baik kepada masyarakat.

 

"Program ini berhasrat untuk menyumbang kepada merealisasikan Wawasan Brunei 2035, yang memberi tumpuan kepada memupuk profesional yang berpendidikan tinggi, berkemahiran, dan berprestasi dalam negara.

 

"Usaha ini menyemarakkan aspirasi, impian, dan cita-cita individu dan negara, dalam mewujudkan perjalanan bersama ke arah kemajuan dan kejayaan," ujarnya lagi.

 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

'Close Enough To See Their Faces': Chased Down By China In South China Sea

 2024-05-02 00:57:36

Tesla Staff Say Firm's Entire Supercharger Team Fired

 2024-05-02 00:12:47