FacebookInstagramTwitterContact

 

How To Watch Boeing's 1st Starliner Astronaut Launch On May 6 Live Online           >>           Jack Dorsey Says (On X) That He’s Not On The Bluesky Board Anymore           >>           Al Jazeera Office Raided As Israel Takes Channel Off Air           >>           Bushmills: Man Nailed To Fence In 'Sinister Attack'           >>           US Campus Protests: 'Student Arrests Will Be My Final College Memory'           >>           Is Zimbabwe Zigzagging Into Further Currency Chaos?           >>           Improve Standard of Living           >>           Brunei International Wushu Championship           >>           Educational Intervention Programme Briefing           >>           Conversion Ceremony           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


217 Pesara Kementerian Pendidikan Diraikan


 


 July 7th, 2023  |  11:21 AM  |   91 views

GADONG

 

Kementerian Pendidikan melalui Jabatan Sekolah-Sekolah dan Jabatan Pendidikan Khas  mengadakan Majlis Meraikan Pegawai-pegawai dan Kakitangan Kementerian Pendidikan Yang Bersara Pada Tahun 2022 di Rizqun International Hotel, Gadong, petang tadi.

 

Seramai 217 pegawai dan kakitangan yang berkhidmat di Kementerian Pendidikan bersara pada 2022 yang terdiri daripada 61 pegawai dan kakitangan dari jabatan-jabatan, 156 tenaga pengajar dan kakitangan yang bertugas di sekolah-sekolah rendah, menengah dan maktab-maktab, dan institusi pengajian tinggi di bawah Kementerian Pendidikan.

 

Hadir selaku tetamu kehormat di majlis berkenaan, Menteri Pendidikan, Yang Berhormat Datin Seri Setia Dr. Hajah Romaizah binti Haji Md. Salleh.

 

Majlis dimulakan dengan bacaan Surah Al-Fatihah dan Doa Selamat dipimpin oleh Imam Tingkat 1, Masjid Jubli Perak Sultan Haji Hassanal Bolkiah, Kampung Jangsak, Haji Kamaluddin bin Haji Abd. Rahim.

 

Setiausaha Tetap (Pendidikan Teras), Dr. Shamsiah Zuraini Kanchanawati binti Haji Tajuddin dalam ucapan penghargaannya berkata persaraan hanyalah satu lagi peralihan untuk membuka lembaran baharu dalam kehidupan berbeza kerana para pesara melepaskan tugas dan tanggungjawab dalam jawatan yang dipikul selama ini.

 

Ini jelasnya, membuka peluang bagi para pesara meneroka dan melaksanakan apa juga keinginan dan impian yang masih belum terlaksana dengan membuat perancangan yang sesuai kemampuan dan tahap kesihatan masing-masing.

 

Dalam masa yang sama tambahnya, segala pengalaman dan pengetahuan yang ditimba sepanjang berkhidmat di Kementerian Pendidikan setentunya adalah sangat bernilai dan akan menjadi aspirasi serta pemangkin ke arah pembangunan berterusan buat yang masih berkhidmat dalam jentera kerajaan.

 

Acara kemudian diikuti dengan ucapan daripada Professor Madya, Universiti Islam Sultan Sharif Ali, Dr. Hajah Rose binti Abdullah, sebagai wakil pesara di majlis berkenaan.

 

Acara kemuncak majlis ialah penyampaian sijil dan cenderamata kenang-kenangan kepada para pegawai dan kakitangan yang bersara oleh tetamu kehormat majlis.

 

Majlis meraikan para pegawai dan kakitangan Kementerian Pendidikan yang bersara merupakan majlis tahunan yang diadakan khusus bagi menghargai dan mengenang jasa bakti para pesara selama perkhidmatan mereka.

 

Turut hadir ialah Setiausaha Tetap (Pengajian Tinggi), Dr. Haji Azman bin Ahmad; Timbalan Setiausaha Tetap (Pendidikan Teras), Awang Aliuddin bin Haji Abdul Rahman; para pegawai kanan, para pegawai dan kakitangan dari Kementerian Pendidikan..

 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

North Korean Weapons Are Killing Ukrainians. The Implications Are Far Bigger

 2024-05-05 10:30:19

Have The Wheels Come Off For Tesla?

 2024-05-04 07:51:07