FacebookInstagramTwitterContact

 

How To Watch Boeing's 1st Starliner Astronaut Launch On May 6 Live Online           >>           Jack Dorsey Says (On X) That He’s Not On The Bluesky Board Anymore           >>           Al Jazeera Office Raided As Israel Takes Channel Off Air           >>           Bushmills: Man Nailed To Fence In 'Sinister Attack'           >>           US Campus Protests: 'Student Arrests Will Be My Final College Memory'           >>           Is Zimbabwe Zigzagging Into Further Currency Chaos?           >>           Improve Standard of Living           >>           Brunei International Wushu Championship           >>           Educational Intervention Programme Briefing           >>           Conversion Ceremony           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Timba Ilmu, Kongsi Maklumat Mengenai Geomatics


 


 July 25th, 2023  |  11:53 AM  |   76 views

TANAH JAMBU

 

Rombongan seramai 13 orang dari Persatuan Juruukur Tanah Bertauliah Malaysia (PEJUTA) yang diketuai oleh Padzillah bin Che Ros petang tadi mengadakan lawatan teknikal ke Institut Pendidikan Teknikal Brunei (IBTE) Kampus Nakhoda Ragam.

 

Lawatan tersebut dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Ketua Sekolah Perkhidmatan Teknologi Bangunan, Awang Noorisman bin Mentarais, dan dilanjutkan dengan taklimat serta penerangan ringkas mengenai program HNTec In Geomatics yang disampaikan oleh Ketua Program bagi HNTec In Geomatics, Awang Mohammad Roszeany bin Haji Rosli.

 

Matlamat utama lawatan adalah untuk membuat perjumpaan dan tinjauan serta perkongsian ilmu tentang perkembangan semasa yang berhubung kait dengan program Geomatics.

 

Ia juga memberi peluang dan ruang untuk bertukar-tukar pandangan ke arah mempelbagaikan lagi kokurikulum dalam program HNTec In Geomatics di IBTE Kampus Nakhoda Ragam.

 

Di samping itu, rombongan delegasi juga berkesempatan membuat lawatan ke sekeliling kampus untuk melihat kemudahan dan fasiliti yang terdapat di Kampus, selain berpeluang melihat demonstrasi pemasangan alat-alat pengukuran yang dibuat oleh pelajar HNTec In Geomatics.

 

Dalam kesempatan itu juga, para pelajar berpeluang untuk bertukar-tukar pandangan bersama delegasi untuk menambah ilmu pengetahuan baharu dan menimba pengalaman.

 

Dengan adanya lawatan teknikal tersebut, para guru mahupun pelajar akan memperoleh banyak manfaat melalui perkongsian dari pakar-pakar yang mempunyai kemahiran pengalaman dan pengetahuan.

 

Ia juga dapat diaplikasikan kepada program tersebut untuk menjadikan pelajar IBTE Kampus Nakhoda Ragam yang cemerlang dalam bidang akademik mahupun bidang teknikal.

 

Semoga dengan terlaksananya lawatan teknikal berkenaan, kerjasama di antara kedua-dua pihak akan berterusan pada masa akan datang.

 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

North Korean Weapons Are Killing Ukrainians. The Implications Are Far Bigger

 2024-05-05 10:30:19

Have The Wheels Come Off For Tesla?

 2024-05-04 07:51:07