FacebookInstagramTwitterContact

 

Exercise Helps Improve Gut Diversity, According To A New Study           >>           6 Amazing Health Benefits From Regularly Drinking Linden Tea           >>           Study Finds Link Between Abnormal Potassium Levels And An Increased Risk Of Heart Failure           >>           AT&T deal will make every phone a satellite phone           >>           Sony’s new smartphone could entice shutterbugs away from Apple and Google           >>           OpenAI strikes deal to put Reddit posts in ChatGPT           >>           Meta's Threads gets its own Tweetdeck clone           >>           Alexia Putellas Set To Stay At Barcelona With New Deal – Sources           >>           France Coach Deschamps Includes Kanté, Barcola In Euro Squad           >>           Nashville SC Fires Gary Smith, Only Coach In Team History           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Progresif Media Terus Mendukung Industri Media Tempatan


 


 August 12th, 2023  |  08:46 AM  |   65 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Progresif Sdn. Bhd., melalui Progresif Media mengadakan jerayawara di beberapa universiti dan kolej, termasuk Universiti Teknologi Brunei (UTB), Kolej Pengajian Siswazah Antarabangsa (KIGS), Kolej Kosmopolitan, dan Universiti Brunei Darussalam (UBD) sepanjang bulan Julai dan Ogos.

 

Jerayawara yang menarik ini memainkan peranan penting dalam memperkasakan penerbit tempatan dan memupuk pertumbuhan industri filem tempatan.

 

Perbincangan baru-baru ini menggariskan keperluan untuk meningkatkan sokongan orang ramai terhadap filem tempatan, dan Progresif Media menyasarkan untuk menjadi platform dinamik, yang merapatkan jurang antara pembuat filem yang bercita-cita tinggi dan penonton yang bersemangat.

 

Setiap jerayawara yang diadakan di universiti dan kolej mencetuskan keterujaan dan semangat dalam kalangan pelajar dan pengunjung.

 

Jerayawara tersebut menyediakan platform yang dinamik, untuk pembuat filem yang bercita-cita tinggi untuk mempamerkan bakat dan kreativiti mereka, merapatkan jurang antara individu berbakat ini dengan penonton yang lebih luas. Melalui tayangan percuma filem dan siri Brunei di platform Progresif Media, para pelajar mendapat peluang unik, untuk merasai dan menghargai kekayaan kandungan tempatan.

 

Progresif Media komited untuk memupuk ekosistem kreatif yang berkembang maju di Negara Brunei Darussalam. Melalui jerayawara di kolej dan universiti tempatan, dengan kerjasama TechHaven BN.

 

Progresif Media berusaha untuk mewujudkan persekitaran di mana pembuat filem tempatan boleh terus mencuba dan meneroka sempadan kreatif mereka, berkembang maju dan mendapat pengiktirafan, di mana pencapaian atau sumbangan mereka dihargai.

 

Memahami halangan yang dihadapi oleh pembuat filem dan pencipta kandungan tempatan, Progresif Media juga menganjurkan sesi tayangan siri filem tempatan, diikuti dengan sesi perkongsian daripada pembuat filem tempatan, pengarah, dan lain-lain untuk berkongsi cerita dan pengalaman mereka dengan pelajar yang bercita-cita untuk membina kerjaya dalam industri ini, membina jambatan antara institusi pendidikan dan industri.

 

Selain itu, jerayawara turut menampilkan uji bakat untuk DJ dan bakat suara, permainan dan bengkel untuk mencipta pengalaman yang menarik untuk peserta.

 

"Visi kami di Progresif Media adalah untuk menyumbang secara signifikan kepada pertumbuhan dan pembangunan pembuat filem tempatan dan industri media digital. Kami amat percaya bahawa dengan menyediakan platform yang menyokong, kami boleh memberi inspirasi kepada orang ramai untuk menyokong penerbit yang berbakat dan membantu meningkatkan industri filem tempatan ke tahap baharu," kata Ketua Media Progresif, Olivia Ong.

 

Melalui jerayawara ini, Progresif Media berusaha untuk memupuk penghargaan yang lebih mendalam terhadap filem dan siri tempatan dengan menawarkan tayangan percuma penerbitan kandungan tempatan di platformnya.

 

Sambutan yang memberangsangkan daripada pelajar dan peserta menekankan kepentingan sokongan orang ramai terhadap industri perfileman tempatan.

 

Progresif Media bertujuan untuk menjadi pemangkin yang mendorong pembuat filem tempatan ke arah kejayaan dengan menghubungkan mereka dengan penonton tempatan dan global dengan menyediakan platform khusus untuk penerbit kandungan tempatan.

 

Oleh itu, Progresif Media bertekad untuk menangani pengisian isu - keperluan untuk sistem sokongan awam yang lebih kukuh untuk filem tempatan dan komuniti yang mewujudkan ruang untuk eksperimen dan penerokaan kreatif.

 

"Kami amat percaya bahawa sokongan orang ramai adalah nadi kepada mana-mana industri filem yang berkembang maju. Melalui platform Progresif Media dan inisiatif awam, kami berhasrat untuk menggalakkan komuniti yang mengiktiraf usaha pencipta kandungan tempatan kami," tekan Pemasaran Media Progresif, Charlotte Lim.

 

Sebagai platform pertama seumpamanya di Brunei, Progresif Media meraikan kemeriahan bakat Brunei dengan mempamerkan, mempromosi dan menyokong kandungan tempatan, dengan cara yang pelbagai dan inovatif.

 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Bone Found During Missing Japan Steel Worker Search

 2024-05-17 10:38:05

China's Nio Unveils Tesla Model Y Rival

 2024-05-17 10:35:15