FacebookInstagramTwitterContact

 

Ditch Harmful VEGETABLE OILS For These Healthy Substitutes           >>           Replace Ultra-Processed Foods With These HEALTHY Alternatives           >>           Liam Hemsworth And Gabriella Brooks Rare Date Night Photos Will Leave You Hungering For More           >>           See Taylor Swift And Travis Kelce Kiss During Enchanted Lake Como Boat Date           >>           NASA's Juno Probe Captures Fascinating High-Resolution Images Of Jupiter's Icy Moon Europa           >>           A Fallout Crossover Is Coming To Fortnite           >>           The Openai Team Tasked With Protecting Humanity Is No More           >>           Youtube Reportedly Agrees To Block Videos Of Hong Kong’s Protest Song Inside The Region           >>           Gaza War: UN Defends Casualty Tally Amid Israeli Anger           >>           Row Over North Macedonia's Name Flares Up Again           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Pelancaran Anugerah Perniagaan Proudly Brunei


 


 August 17th, 2023  |  09:31 AM  |   160 views

ANGGEREK DESA

 

Darussalam Enterprice (DARe) dengan bangganya mengumumkan Anugerah Perniagaan Proudly Brunei dan dilancarkan hari ini pada majlis yang berlangsung di Bangunan Reka Bentuk dan Teknologi Anggerek Desa, di sini.

 

Pelancaran anugerah tersebut disempurnakan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan dan Ekonomi II, Yang Berhormat Dato Seri Setia Dr. Awang Haji Mohd. Amin Liew bin Abdullah juga selaku Pengerusi Lembaga Kemajuan Ekonomi Brunei (BEDB) dan DARe.

 

Anugerah Perniagaan Proudly Brunei adalah program pengiktirafan negara berprestij yang direka untuk meraikan dan menghormati perniagaan luar biasa yang berpangkalan di Negara Brunei Darussalam (NBD).

 

Anugerah tahunan ini bertujuan untuk menggalakkan budaya keusahawanan, memupuk pertumbuhan perniagaan, dan mencipta kumpulan model peranan untuk menerajui pembangunan ekonomi negara.

 

Head of Lead & Opportunity Management Division, Cynthia Lim dalam ucapannya berkata bahawa tema pada tahun ini adalah 'Catalysts for a Better Tomorrow' di mana anugerah ini akan meraikan dan mengiktiraf perniagaan yang telah menunjukkan pertumbuhan dan sumbangan yang bermakna dalam industri masing-masing.

 

“Ini adalah untuk mendidik orang ramai bahawa perniagaan boleh menjadi penggerak perubahan ekonomi melalui kluster keutamaan yang telah dikenal pasti. Ia juga akan menghormati perniagaan yang boleh menjadi peranan model untuk memajukan lagi ekonomi tempatan dan menyumbang kepada masa depan yang menjanjikan untuk NBD," jelasnya lagi.

 

Anugerah Perniagaan Proudly Brunei menawarkan peluang untuk perniagaan mempamerkan pencapaian mereka dan diiktiraf atas komitmen mereka terhadap kualiti dan kecemerlangan.

 

Dengan mengambil bahagian dalam anugerah ini, perniagaan boleh mewujudkan diri mereka sebagai teladan dalam industri, memperoleh keterlihatan dan meningkatkan reputasi mereka sebagai peneraju organisasi dalam sektor masing-masing.

 

Anugerah tersebut terdiri daripada dua kategori utama iaitu Open Award Categories dan Priority Cluster Categories.

 

Open Award Categories mengiktiraf perniagaan yang telah menunjukkan prestasi cemerlang dalam bidang seperti pertumbuhan perniagaan, inovasi, keusahawanan belia, keusahawanan wanita, dan kejayaan 'start-up'.

 

Manakala Priority Cluster Catergories mengiktiraf sumbangan dalam sektor tertentu, termasuk minyak dan gas hilir, makanan, perkhidmatan, pelancongan dan maklumat serta teknologi komunikasi.

 

Kelayakan menerima Anugerah Perniagaan Proudly Brunei, perniagaan mesti memenuhi syarat dan kriteria tertentu, seperti diperbadankan atau didaftarkan di Bahagian Pendaftaran Syarikat-syarikat dan Nama-nama Perniagaan (ROCBN), pemilik perniagaan atau pemegang saham terdiri daripada warganegara atau penduduk tetap, mengambil bahagian secara aktif dalam operasi perniagaan dan menyediakan rekod prestasi sehingga tiga tahun, bersama dengan penyata kewangan.

 

Pemenang dalam setiap kategori akan menerima bukan sahaja pengiktirafan dan prestij dikaitkan dengan anugerah yang dihormati ini tetapi juga pembangunan perniagaan yang berharga.

 

Peluang ini termasuk kerjasama eksklusif dengan Strategic Rakan kongsi dengan Anugerah Perniagaan Proudly Brunei, menyediakan akses kepada industri khusus insentif, program nilai tambah dan potensi perkongsian yang boleh dipertingkatkan lagi pertumbuhan dan kejayaan perniagaan mereka.

 

Dengan menyertai Anugerah Perniagaan Proudly Brunei, perniagaan berpeluang untuk menguatkan impaknya, memperoleh pengiktirafan industri dan membina rangkaian yang berharga. Pengiktirafan ini juga membantu dalam menarik pelabur, pelanggan dan perniagaan yang berpotensi rakan kongsi yang mementingkan kualiti dan kecemerlangan.

 

Para peniaga yang berminat bolehlah melayari 'https://www.dare.gov.bn/proudly-brunei' untuk maklumat lanjut dan memohon anugerah berprestij ini. Permohonan dibuka sehingga 30 September ini.

 

Turut hadir, Timbalan Menteri Kewangan dan Ekonomi (Ekonomi) di Kementerian Kewangan dan Ekonomi, Yang Mulia Dato Seri Paduka Awang Haji Khairuddin bin Haji Abdul Hamid; Timbalan Menteri Kewangan dan Ekonomi (Fiskal) di Kementerian Kewangan dan Ekonomi, Yang Mulia Pengiran Datin Seri Paduka Hajah Zety Sufina binti Pengiran Dato Paduka Haji Sani; Pengarah Urusan Perbadanan Tabung Amanah Islam Brunei (TAIB), Datin Hajah Hasnah binti Ibrahim; Pengarah Urusan Bank Islam Brunei Darussalam, Awang Junaidi bin Haji Masri juga selaku Ahli Lembaga Pengarah BEDB dan DARe; Pemangku Ketua Pegawai Eksekutif BEDB dan DARe, Daniel Leong.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

'My Ex Took My Children': Hope For Divorced Parents As Japan To Allow Joint Child Custody

 2024-05-18 04:32:54

China Pours Billions Into Crisis-Hit Property Market

 2024-05-18 00:24:55