FacebookInstagramTwitterContact

 

Turkish Embassy Hosts Bangladeshi Diplomats           >>           Opening of Registration for Penilaian Sekolah Rendah 2024           >>           Water Tank Cleaning Works           >>           Blood Donation Campaign           >>           Participate in Overseas Learning Journey Programme           >>           Endowment of UNISSA's Mushaf Handover Ceremony           >>           Launching of Prototype Vehicle           >>           Final of the National Musabaqah Al-Quran Reading 2024           >>           Final Preparation to Welcome the Arrival of Haj Pilgrims           >>           Doa Kesyukuran for Intending Haj Pilgrims           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Tingkat Kefahaman Terhadap Peraturan Diguna Pakai, Terkini


 


 September 16th, 2023  |  07:26 AM  |   80 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Penyelidikan yang berkualiti mampu meningkatkan martabat sistem pendidikan sesebuah universiti serta melahirkan hasil penyelidikan yang baik dalam bentuk penerbitan.

 

Menyedari akan kepentingan ini, Universiti Islam Sultan Sharif Ali (UNISSA) melalui Pusat Penyelidikan dan Penerbitan telah bekerjasama dengan Pusat Kepimpinan dan Pembelajaran Sepanjang Hayat dalam penganjuran sesi taklimat mengenai Polisi dan Garis Panduan Cuti serta Penyelidikan Universiti kepada seluruh tenaga akademik UNISSA dan tempatan mahupun antarabangsa, baru-baru ini.

 

Antara objektif taklimat adalah sebagai inisiatif universiti bagi menyalurkan maklumat dan meningkatkan kefahaman terhadap peraturan yang diguna pakai dan yang terkini.

 

Dalam masa yang sama, sesi perkongsian ini dihasratkan menjadi penggalak kepada semua tenaga akademik untuk melibatkan diri secara aktif dalam penyelidikan seiring dengan adanya panduan yang jelas bagi memudahkan setiap proses permohonan.

 

Sesi perkongsian disampaikan oleh Penolong Rektor (Penyelidikan, Antarabangsa dan Perkhidmatan), Dr. Arman bin Haji Asmad.

 

Sesi perkongsian tersebut diharapkan agar semua tenaga akademik tempatan dan antarabangsa boleh mengikuti dengan baik dan mencernakan semua maklumat yang diterima.

 

Sesi soal jawab antara fasilitator dan peserta yang hadir juga diadakan dengan meriah dan mendapat sambutan yang memberangsangkan.

 

Kegiatan penyelidikan merupakan salah satu aspek penting dalam Key Performance Index (KPI) untuk semua tenaga akademik di peringkat Universiti. Penglibatan aktif dalam penyelidikan setentunya akan menyumbang kepada dapatan dan penemuan baru dalam keilmuan dan bidang intelektual.

 

Di samping itu, pihak kerajaan juga telah menyediakan jumlah peruntukan yang besar kepada UNISSA bagi mendukung aktiviti penyelidikan terus dijalankan.

 

Perkara tersebut turut ditekankan oleh Penolong Rektor UNISSA sebagai tiupan semangat untuk memperbanyak aktiviti penyelidikan dalam semua bidang pengajian Islam, sains dan teknologi.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

'Cold Lava' Sweeps Villages Near Volcano, Killing 41

 2024-05-14 01:07:29

Scottish Water Investigates Chemical Waste Reports

 2024-05-14 02:27:20