FacebookInstagramTwitterContact

 

Real Madrid Celebrate Champions League Win In Bus Parade           >>           Billionaire Space Tourist Cancels Lunar Flight Amid Changing Spacex Priorities           >>           The ASUS Zenbook S16 Laptop Boasts An Ultra-Thin Design And AMD's Latest AI Chip           >>           AMD unveils Ryzen AI 300 CPUs for Copilot+ laptops           >>           Ticketmaster Hack Could Affect 560 Million Users           >>           Hailey Bieber's Pregnancy Style Will Have You Saying Baby, Baby, Baby, Oh           >>           Gabby Petito's Mom Forgives Brian Laundrie For Killing Her Daughter But Not His            >>           Man Receives 120 Freddo Bars – But Heartbreaking Reason Means He Can't Eat Them           >>           Parents Left 'Mind-Blown' At Mum's Life-Changing Trick To Open Sweet Packets For Kids           >>           Prescription Painkillers Do More Harm Than Good For Back Pain           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Bengkel Memperkasa Pelajar Dalam Pendidikan STEAM


 


 September 26th, 2023  |  07:49 AM  |   71 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Dalam usaha memulakan pendidikan STEAM (Sains, Teknologi, Kejuruteraan, Seni, dan Matematik) inklusif dan boleh diakses oleh semua, Women TechMakers dan Google Developer Group Brunei, dengan sokongan Majlis Belia Brunei (MBB) dan Stick 'Em mengadakan bengkel yang diadakan baru-baru ini, di Pusat Belia, di sini.

 

Stick 'Em adalah sebuah organisasi berwawasan yang khusus kepada revolusi pendidikan STEAM melalui kit yang mampu dimiliki dan sumber dalam talian yang inovatif.

 

Misi mereka adalah untuk memperkasakan pelajar daripada semua peringkat umur dan latar belakang, untuk menjadi penyelesai masalah abad ke-21.

 

Mereka komited untuk menjadikan pendidikan mudah diakses oleh semua orang menerusi bengkel serta program yang mencerminkan komitmen mereka terhadap kepelbagaian dan inklusif.

 

Acara yang luar biasa ini mengalu-alukan seramai 90 peserta dari peringkat umur yang berbeza, bermula dari umur 3 tahun hingga 60 tahun.

 

Pelbagai peringkat kumpulan termasuk pelajar, guru, ibu bapa, dan ahli SMARTER Brunei, sebuah organisasi terkemuka berdedikasi untuk menyokong individu autisme.

 

Kejayaan bengkel yang memberangsangkan itu hasil daripada komitmennya terhadap kepelbagaian dan inklusif.

 

Para peserta, tanpa mengira umur atau latar belakang mereka, menikmati penerokaan langsung dunia STEAM yang menarik melalui aktiviti-aktiviti yang dikendalikan dengan teliti oleh Stick 'Em.

 

Antara sorotan bengkel ialah Ages Know No Bounds yang mempamerkan dedikasi Stick'EM yang inklusif dengan mengumpul peserta daripada pelbagai peringkat usia.

 

Selain itu Pembelajaran secara langsung, di mana para peserta mendalami latihan amali, bermula dengan menghasilkan bentuk-bentuk yang mudah untuk membina robot mereka sendiri.

 

Juga disentuh tentang memperkasa pendidik dengan menghasilkan bengkel yang dilengkapi dengan alat-alat yang berharga dan wawasan untuk mengintegrasikan kit STEAM ke dalam set pendidikan mereka.

 

Di samping itu turut diketengahkan mengenai pelbagai penyertaan terutamanya pelajar Brunei yang lebih bijak terlibat secara aktif dalam bengkel, menekankan komitmen Stick' EM untuk menggalakkan inovasi dan aksesibiliti.

 

Bengkel tersebut menjadi bukti kuat kepada organisasi yang terlibat, iaitu Majlis Belia Brunei, Women TechMakers Brunei, Google Developer Group Brunei dan misi Stick'Em, iaitu untuk memupuk penyelesai masalah untuk abad ke-21, dan memupuk budaya inovasi dan eksperimen kebangsaan.

 

Stick'Em percaya, bahawa pendidikan STEAM harus dapat diterima semua orang.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sri Lanka Monsoon Floods Kill Seven People

 2024-06-03 00:52:56

Shops Rush For Christmas Stock As Shipping Costs Surge

 2024-06-03 02:02:09