FacebookInstagramTwitterContact

 

How To Watch Boeing's 1st Starliner Astronaut Launch On May 6 Live Online           >>           Jack Dorsey Says (On X) That He’s Not On The Bluesky Board Anymore           >>           Al Jazeera Office Raided As Israel Takes Channel Off Air           >>           Bushmills: Man Nailed To Fence In 'Sinister Attack'           >>           US Campus Protests: 'Student Arrests Will Be My Final College Memory'           >>           Is Zimbabwe Zigzagging Into Further Currency Chaos?           >>           Improve Standard of Living           >>           Brunei International Wushu Championship           >>           Educational Intervention Programme Briefing           >>           Conversion Ceremony           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



In The Court


  Home > In The Court


660 Karton Rokok Berjaya Dirampas


Pasukan Polis Diraja Brunei

 


 February 11th, 2024  |  07:13 AM  |   1177 views

TEMBURONG

 

 Pegawai dan anggota Special Duty (SD) serta anggota peronda Balai Polis Bangar, Daerah Polis Temburong baru-baru ini telah membuat pemantauan jenayah dari kawasan Pekan Bangar sehingga ke ujung Jambatan Sultan Haji Omar 'Ali Saifuddin (SHOAS) hala dari Temburong ke Bandar Seri Begawan (BSB).

 

Pada 8 Februari lalu kira-kira jam 4.20 petang, sebuah kereta jenis Mitsubishi Lancer warna putih diarahkan untuk berhenti semasa sekatan 'Stop and Search' namun begitu pemandu tersebut tidak mahu berhenti hingga melanggar dua buah kereta peronda dan sebuah kereta persendirian ahli SD dan memecut melarikan diri.

 

Usaha mengejar kereta berkenaan pun berlaku dan kereta tersebut ditemukan ditinggalkan tanpa pemandu di kawasan simpang Mangrove Paradise Resort, Kampung Serdang BSB.

 

Hasil pemeriksaan di dalam kereta berkenaan mendapati ada membawa beberapa kotak yang dipercayai barang tegahan.

 

Kereta berkenaan dibawa ke Balai Polis Bangar untuk tindakan selanjutnya.

 

Hasil pemeriksaan menemukan barang-barang yang tidak diisytiharkan iaitu 10 kotak besar dan 16 kotak kecil yang mengandungi 660 karton rokok.

 

Kereta dan semua barang berkenaan diserahkan ke Jabatan Kastam dan Eksais Diraja bagi siasatan dan tindakan selanjutnya.

 

Pasukan Polis Diraja Brunei (PPDB) akan sentiasa membuat pemantauan dan risikan serta akan mengambil tindakan pada setiap kegiatan-kegiatan yang menyalahi undang-undang di negara ini.

 

PPDB juga ingin menyarankan kepada orang ramai agar dapat memberikan apa juga jenis maklumat dengan mengongsikan ke Talian Kecemasan 993 atau mana-mana balai polis yang berdekatan.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pasukan Polis Diraja Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

North Korean Weapons Are Killing Ukrainians. The Implications Are Far Bigger

 2024-05-05 10:30:19

Have The Wheels Come Off For Tesla?

 2024-05-04 07:51:07