FacebookInstagramTwitterContact

 

South Korea: World Scout Jamboree Disaster Blamed On Government           >>           Ben-Gvir, Israeli Far-Right Minister, In Car Accident           >>           Pentagon To 'Rush' Patriot Missiles To Ukraine In $6bn Package           >>           Major Gaza Protests At US Universities           >>           Burkina Faso Suspends BBC Over HRW Report On Alleged Mass Killings           >>           AIPA-FAO-IISD Joint Workshop           >>           Tesla Autopilot Recall To Be Probed By US Regulator           >>           ISO 9001:2015 Certificate Award           >>           Why Green Steam Is A Hot Issue For Business           >>           Use a Plot of Land for Planting           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Press Release


  Home > Press Release


Aktiviti Kumpulan Wakil Negeri Guangdong Terbuka Kepada Media Dalam Dan Luar Negara


 


 March 9th, 2024  |  16:26 PM  |   2730 views

CHINA

 

Pada pagi 7 Mac, kumpul wakil negeri Wilayah Guangdong ke Persidangan Rakyat Kebangsaan ke-14 bertemu di Hotel Capital. Seramai 225 wartawan daripada 102 media dalam dan luar negara hadir bagi mendengar dan membuat liputan majlis tersebut. Huang Kunming, Wang Weizhong, Zhang Hu, Qin Weizhong, Zeng Jinze dan lain-lain juga memberikan respons yang mendalam dan luas daripada pelbagai sudut pandangan, sambil memperkenalkan kemajuan dan pencapaian Baharu Guangdong dalam mempromosikan pembangunan berkualiti tinggi dan pembangunan moden.

 

Wartawan dari Agensi Berita Xinhua turut bertanyakan soalan mengenai “Thousand Villages Demonstration and Ten Thousand Villages Renovation”. Huang Kunming merumuskan pemahamannya tentang pelaksanaan "Thousand Villages Demonstration and Ten Thousand Villages Renovation” di Guangdong dengan tiga slogan: “Saling galakkan dengan pencapaian Bersama & bekerjasama “, dan & “Mekanisme baru dari benih awal”. Huang Kunming juga berkata bahawa terdapat perubahan besar di seluruh wilayah Guangdong, dengan wilayah Delta Pearl Triangle serta wilayah timur, barat dan utara Guangdong turut membangun dengan pesat. Guangdong juga menumpukan pada menggalakkan pembangunan yang diselaraskan antara kawasan bandar dan luar bandar, dan telah mencapai keputusan yang cemerlang. Walau bagaimanapun, disebabkan oleh perbezaan keadaan geografi dan tahap pengumpulan faktor dalam pengeluaran tempatan, terdapat ketidakseimbangan dalam pembangunan kawasan bandar dan luar bandar di Guangdong, yang memihak kepada pembangunan tidak sekata antara kawasan bandar dan luar bandar. Oleh itu, Guangdong juga harus menyelesaikan masalah ini bagi mencapai pembangunan yang seimbang antara kawasan bandar dan luar bandar. Huang Kunming juga menyatakan bahawa pelaksanaan “Thousand Villages Demonstration and Ten Thousand Villages Renovation”; mempunyai kunci kepada pembangunan industri, pembangunan sains dan pendidikan, dan kebajikan masyarakat.

 

Wartawan dari stesen berita Asia Singapura juga bertanya, “Bagaimana Guangdong boleh mencapai transformasi industri pembuatan?” Wang Weizhong juga menyatakan bahawa Guangdong berpegang pada kedudukan utama sektor pembuatan. Sumbangan nilai tambah sektor pembuatanGuangdong  kepada GDP wilayah telah mencapai 32.7%, dengan skala sektor ini menduduki 1/8 daripada jumlah nasional, dengan 8 kelompok industri berjumlah trilion yuan. Guangdong kekal kukuh dalam menjadi peserta dan pemacu dalam rantaian nilai global dan rantaian industri, secara aktif menyokong perusahaan untuk “Go Global” dan mengambil bahagian dalam pembinaan “B&R Iniative”.

 

Wang Weizhong juga menyatakan bahawa Guangdong akan terus menekankan ekonomi sebenar sebagai asasnya, dengan pembuatan sebagai sektor peneraju. Pertama, mereka akan terusmengubah dan menaik taraf industri tradisional, membangun dan mengukuhkan industri baharu, dan merancang secara proaktif untuk masa depan industri. Kedua, mereka akan mengekalkan sinergi antara industri dan teknologi. Ketiga, mereka akan menyokong pembangunan Bersama antara syarikat besar, sederhana dan kecil. Wartawan dari Sing Tao Daily juga bertanya tentang, "Bagaimana Guangdong boleh terusb ekerjasama dengan Hong Kong dan Macau, sambil mendorong integrasi Guangdong-Hong Kong-Macau yang lebih baik". Selain daripada itu, Zhang Hu menyatakan bahawa Guangdong telah mengukuhkan sinergi antara industri dan teknologi untuk mewujudkan kekuatan dwi, bersama-sama dengan Hong Kong dan Macau dalam memajukan penyelidikan dan pembangunan saintifik; memperkukuh kesalinghubungan yang komprehensif untuk meningkatkan tahap kemudahan dalam sumber manusia, kenderaan, import dan eksport barangan, dan pemindahan dana merentasi sempadan negara; kemudian secara berterusan mengembangkan keterbukaan berasaskan peraturan, mempercepatkan pembangunan kelebihan baharu dalam kerjasama dalam persaingan antarabangsa.

 


 

Source:
@BRUDIRECT.COM

by Guangdong Province

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

South Korea: World Scout Jamboree Disaster Blamed On Government

 2024-04-27 02:37:15

Tesla Autopilot Recall To Be Probed By US Regulator

 2024-04-27 01:55:10