FacebookInstagramTwitterContact

 

Launching of A.I. Diabetic Retinopathy Screening Services           >>           Honey: An Amazing Superfood With Many Health Benefits           >>           Exploring The Benefits Of FASTING For Treating COVID-19 And Vaccine Injuries           >>           Milan Wants To Ban Gelato, Pizza And Other Italian Favourites (Sort Of)           >>           Milan Wants To Ban Gelato, Pizza And Other Italian Favourites (Sort Of)           >>           Skai Jackson Reveals Where She Stands With Her Jessie Costars Today           >>           Billie Eilish Details When She Realized She Wanted Her “Face In A Vagina”           >>           Messages of Condolences           >>           Japan's SLIM Moon Lander Defies Death To Survive 3rd Frigid Lunar Night (Image)           >>           Mercedes-Benz quad-motor G-Class could be the ultimate EV off-roader           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Program Keusahawanan Perbadanan TAIB Sokong Kerajaan


HADIR selaku tetamu kehormat, Pemangku Pengarah Urusan Perbadanan TAIB, Awang Maswadi bin Mohsin. |FOTO : PELITA BRUNEI (Azmah Haji Ahad)

 


 January 5th, 2017  |  09:24 AM  |   1470 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Rabu, 4 Januari. - Seramai 54 peserta mengikuti Program Keusahawanan Perbadanan Tabung Amanah Islam Brunei (TAIB) bersempena memperingati Ulang Tahun Program Keusahawanan TAIB Ke-25.

 

Sehubungan itu, majlis pelancarannya disempurnakan oleh Pemangku Pengarah Urusan TAIB, Awang Maswadi bin Mohsin bertempat di Bangunan Design dan Technology, di sini.

 

 040117 AHA TAIB2

 

PEMANGKU Pengarah Urusan Perbadanan TAIB, Awang Maswadi bin Mohsin ketika memberikan ucapan pada majlis tersebut.

 

Awang Maswadi dalam ucapannya antara lain berharap para peserta akan dapat mempelajari dan berbincang dalam kalangan para peserta dan pembentang bagaimana untuk melangkah ke hadapan dan membawa syarikat-syarikat mereka pada jangka masa lima ke 10 tahun akan datang.

 

Program yang ditaja sepenuhnya oleh TAIB itu mempunyai inisiatif untuk menyokong pihak kerajaan dalam Perusaan Kecil dan Sederhana (PKS) ke arah mencapai visi Wawasan 2035.

 

040117 AHA TAIB3 

 

PEMANGKU Pengarah Urusan Perbadanan TAIB, Awang Maswadi bin Mohsin semasa melancarkan Program Usahawan Muda TAIB.

 

Pada acara tersebut dimuatkan dengan 'bootcamp' yang mengetengahkan kertas cadangan perniagaan dan bengkel Pitching yang akan diadakan 4 hingga 18 Januari di Bangunan iCentre.

 

Bootcamp tersebut bertujuan untuk meningkatkan pengetahuan para peserta dalam pengurusan perniagaan, di samping memastikan mereka bersedia untuk membentangkan idea-idea perniagaan bagi mengembangkan lagi perniagaan tersebut.

 

Seterusnya, bengkel yang mengandungi pelbagai angka inspirasi yang telah bejaya mengembangkan perniagaan mereka itu diketuai oleh Ketua Pegawai Eksekutif Eduvo, Vincent Chew.

 

040117 AHA TAIB4 

 

PEMANGKU Pengarah Urusan, Awang Maswadi bin Mohsin bersama para peserta yang mengikuti Program Usahawan Muda Anjuran TAIB.

 

Selain itu, para peserta juga akan memperoleh manfaat melalui pelbagai bengkel yang lainnya termasuklah dalam 'Financial Planning by Ambrose Nathan (Managing Partner of Biz Advise)', 'Branding by Mohd. Shafique Hussain (CEO of Startup Hub BE)', 'Leadership Workshop by Dr. Mona Kassim (Founder of muBn Learning and Growth Company)' dan 'Pitching and Presentation Workshop by Stuart Lee (Brunei Speaker Club Representative)'.

 

Bengkel tersebut turut dimuatkan dengan 'Inspiration Day' yang antaranya disampaikan oleh Nilam Sari dari Owner and Marketing Director of Baba Rafi Enterprise, Josan Astrid dari Creative Director of Astrea Software Development dan Shaun Hoon dari Penerbit dan Penyunting Inspire Magazine.

 

040117 AHA TAIB5 

 

DAYANG Amallina Jehan binti Ahmad berharap akan dapat mengembangkan lagi pengurusan sistem IQMS.

 

Salah seorang peserta juga merupakan pemenang Anugerah Cemerlang Perkhidmatan Awam (ACPA), Dayang Amallina Jehan binti Ahmad semasa ditemu bual Pelita Brunei berharap akan dapat mengembangkan lagi pengurusan sistem IQMS.

 

Sistem IQMS jelasnya memberi peluang kepada orang ramai untuk menjimatkan masa mereka beratur.

 
 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Nooratini Haji Abas

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Ten Dead As Navy Helicopters Collide Mid-Air In Malaysia

 2024-04-24 07:44:54

Boycotts Aren't The Only Way To Hold Companies Accountable

 2024-04-25 01:24:19