FacebookInstagramTwitterContact

 

STUDY: Eating A Junk Food-Filled Diet During Adolescence Could Lead To Long-Term Memory Impairment In Adulthood           >>           Dynamic Duo: Why TURMERIC And BLACK PEPPER Are A Powerful Combination           >>           Prepper Medicine: 7 Natural Pain-Relieving Plants           >>           Mayo Clinic Study Reveals Disturbing Impact Of Puberty Blockers On Testicular Development           >>           Why Freeze-Drying Is The Best Food Preservation Method           >>           10 Compelling Reasons To Steer Clear Of Gluten           >>           Only One Royal Has Ever Run The London Marathon           >>           Man Glassed In The Face After Telling Woman She Looked Like She Was 43           >>           You Have To See Travis Kelce's Reaction To Kardashian-Jenner Family Comparison           >>           Buried In The Cat's Paw Nebula Lies One Of The Largest Space Molecules Ever Seen           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Brunei - Perancis Kukuhkan Hubungan Dalam Pelbagai Bidang


MENTERI Sumber-Sumber Utama dan Pelancongan, Yang Berhormat Dato Seri Setia Awang Haji Ali bin Haji Apong bergambar ramai bersama delegasi daripada 'France-South-East Asia Interparliamentary Friendship Group of France Senate'.

 


 January 7th, 2017  |  09:40 AM  |   1139 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Khamis, 5 Januari. - Delegasi daripada 'France-South-East Asia Interparliamentary Friendship Group of France Senate' yang sedang dalam lawatan dua hari ke Brunei Darussalam telah diraikan dalam Majlis Resepsi yang berlangsung di kediaman Duta Republik Perancis ke Negara Brunei Darussalam, di ibu negara.

 

Hadir di majlis resepsi itu ialah Menteri Sumber-sumber Utama dan Pelancongan, Yang Berhormat Dato Seri Setia Awang Haji Ali bin Haji Apong.

 

060117 IHSANMP3 LAWATAN

 

MENTERI Sumber-Sumber Utama dan Pelancongan, Yang Berhormat Dato Seri Setia Awang Haji Ali bin Haji Apong semasa hadir di majlis itu.

 

Delegasi berkenaan terdiri daripada empat orang senator yang diketuai oleh Presiden 'France-South-East Asia Interparliamentary Friendship Group', Gerard Miquel; Timbalan Presiden Thailand, Bernard Saugey; Timbalan Presiden Brunei Darussalam, Jean-Claude Lenoir dan juga Timbalan Presiden Filipina, Simon Sutour dengan diiringi oleh Setiausaha Eksekutif kumpulan berkenaan, Anne-Laure Saint-Dizier.

 

Gerard Miquel semasa ditemui oleh media berkata semasa lawatan itu, , mereka telah berpeluang untuk membuat kunjungan hormat kepada Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Hajah Masna, Ambassador-at-Large di Kementerian Hal Ehwal Luar Negeri dan Perdagangan dan juga ke Kementerian Pendidikan.

 

060117 IHSANMP5 LAWATAN

ROMBONGAN Delegasi daripada 'France-South-East Asia Interparliamentary'.

 

Kunjungan ke Brunei, jelasnya, bertujuan untuk memperkukuhkan lagi hubungan dua hala di antara Perancis dan Brunei dalam sama-sama mempelajari perbezaan budaya, tradisi, bahasa di antara kedua-dua buah negara.

 

Di samping itu lawatan juga mengongsikan kepentingan bersama Perancis dan Brunei dalam pelbagai bidang seperti pendidikan, ekonomi, diplomasi, sektor minyak dan gas dan sebagainya.

 

Beliau juga melahirkan perasaan gembira dan setinggi-tinggi penghargaan kepada masyarakat Brunei yang telah memberikan layanan terbaik kepada pihak delegasi yang julung-julung kalinya berkunjung ke negara ini.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Ihsan Media Permata

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Searing Heat Shuts Schools For 33 Million Children

 2024-04-26 01:35:07

US Economic Growth Slows But Inflation Grows

 2024-04-26 07:36:54