FacebookInstagramTwitterContact

 

Why A Deluge Of Chinese-Made Drugs Is Hard To Curb           >>           Netflix: Profits Soar After Password Sharing Crackdown           >>           Post Office Victim Calls For Lawyer To Be Removed From Horizon Redress Scheme           >>           Eating For Your Eyes: Carrots Deliver Nutrients That Preserve Vision           >>           Diabetic? Eat More Eggs           >>           Protect Your Kids From Pollution-Related Asthma With Vitamin D           >>           Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Designs of 'Baju Melayu' Studs           >>           Spectrum Unveil 2024 Exhibition           >>           'People Call Me A Monster For Dyeing My Dog Pink - I Want Him To Match My Outfit'           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Menteri HEU lawat ITQSHHB


MENTERI Hal Ehwal Ugama, Yang Berhormat Pehin Udana Khatib Dato Paduka Seri Setia Ustaz Haji Awang Badaruddin bin Pengarah Dato Paduka Haji Othman ketika meninjau kelas pembelajaran ITQSHHB. |FOTO : PELITA BRUNEI (Mohamad Azmi Awang Damit)

 


 January 15th, 2017  |  10:09 AM  |   1297 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Sabtu, 14 Januari. - Menteri Hal Ehwal Ugama, Yang Berhormat Pehin Udana Khatib Dato Paduka Seri Setia Ustaz Haji Awang Badaruddin bin Pengarah Dato Paduka Haji Othman pagi tadi mengadakan lawatan kerja ke Institut Tahfiz Al-Quran Sultan Haji Hassanal Bolkiah (ITQSHHB), di sini.

 

Lawatan dan tinjauan Yang Berhormat ke institut berkenaan adalah bagi mengetahui perancangan perkembangan institut terhadap persiapan, strategi dan sasaran institut dalam meningkatkan pencapaian dan kecemerlangan pelajar institut dalam pembelajaran.

 

Terdahulu lawatan kerja Yang Berhormat dimulai dengan sesi bergambar ramai bersama tenaga akademik dan pentadbiran institut, diikuti dengan lawatan ke kelas-kelas pengajian di institut berkenaan.

 

KHEU UKRINE TAHFIZ 2

 

MENTERI Hal Ehwal Ugama, Yang Berhormat Pehin Udana Khatib Dato Paduka Seri Setia Ustaz Haji Awang Badaruddin bin Pengarah Dato Paduka Haji Othman ketika membuat lawatan ke ITQSHHB.

 

Antara kelas-kelas pengajian yang dikunjungi oleh Yang Berhormat ialah Kelas Pengajian Al-Quran Pelajar (Musolla ITQSHHB); Kelas Pengajian Bahasa Inggeris (Tahun 11A); Kelas Pengajian Sains (Tahun 8L1); Kelas Pengajian Fiqeh (Tahun 10BL); Kelas Pengajian Diploma 'Aliyah Qiraat ITQSHHB (Kuliah Qiraat Amali Tahun 3) dan Kelas Pengajian Diploma 'Aliyah Qiraat ITQSHHB (Kuliah Bahasa Arab Tahun 2).

 

Dalam kesempatan lawatan ke kelas-kelas pengajian itu, Yang Berhormat juga berkesempatan meninjau pembelajaran Qiraat dan Hafazan Al-Quran, Sastera Bahasa Arab dalam Al-Quran dan juga pengajian Fiqeh.

 

Lawatan kerja Yang Berhormat diteruskan dengan sesi taklimat dan perbincangan yang disampaikan oleh Pemangku Pengetua ITQSHHB, Pengiran Haji Haslin bin Pengiran Haji Ali bertempat di Bilik No.20, Blok Pengajian 2, institut berkenaan.

 

Dalam membincangkan mengenai objektif utama bagi melahirkan Huffaz Al-Quran, Yang Berhormat dalam perbincangan dan sesi taklimat tersebut menyarankan agar institut berkenaan beserta dengan Pusat Penyebaran Al-Quran mempelbagaikan lagi usaha dan kaedah dalam menyalurkan kefahaman Al-Quran dan penyebarannya dalam kalangan pelajar dan masyarakat.

 

Seterusnya bagi mencari peluang-peluang kerjasama bagi meningkatkan dan mengembangkan lagi bidang pengajian Ilmu-ilmu Al-Quran dan Qiraat Al-Quran serta kefahamannya.

 

Turut hadir menyertai lawatan kerja tersebut ialah Setiausaha Tetap KHEU, Dato Seri Setia Awang Haji Abdul Aziz bin Orang Kaya Maharaja Lela Haji Yussof.

 


 

Source:
@BRUDIRECT.COM

by Khartini Hamir

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sydney Church Stabbing: Australian Bishop Forgives Alleged Attacker

 2024-04-19 00:07:49

Why A Deluge Of Chinese-Made Drugs Is Hard To Curb

 2024-04-19 23:31:39