FacebookInstagramTwitterContact

 

Eating For Your Eyes: Carrots Deliver Nutrients That Preserve Vision           >>           Diabetic? Eat More Eggs           >>           Protect Your Kids From Pollution-Related Asthma With Vitamin D           >>           Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Designs of 'Baju Melayu' Studs           >>           Spectrum Unveil 2024 Exhibition           >>           'People Call Me A Monster For Dyeing My Dog Pink - I Want Him To Match My Outfit'           >>           Number of New Converts Increase           >>           Mum's Horror As Group Text Invite For Daughter's 1st Birthday Party Goes Terribly Wrong           >>           Kid Cudi Engaged To Lola Abecassis Sartore           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Program Bandarku Ceria terus menyerlah


 


 February 20th, 2017  |  08:48 AM  |   1581 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

BANDAR SERI BEGAWAN, Ahad, 19 Februari. - Program 'Bandarku Ceria Hari Tanpa Kereta' yang diadakan setiap hari Ahad diharap dapat menghidupkan lagi suasana Bandar Seri Begawan dan memberi peluang kepada rakyat serta penduduk untuk beriadah sambil menikmati suasana pagi.

 

Kerajaan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam sentiasa memberikan keutamaan yang tinggi terhadap kesejahteraan rakyat dan penduduk di negara ini.

 

Justeru itu, usaha-usaha terus dipertingkatkan bagi memastikan persekitaran tempat di mana kita tinggal, bekerja dan beriadah adalah selamat, menyenangkan dan vibrant, selaras dengan Wawasan Brunei 2035, di mana Negara Brunei Darussalam akan mencapai kualiti kehidupan yang tinggi.

 

Turut memeriahkan Program Bandarku Ceria yang berlangsung di Taman Haji Sir Muda Omar 'Ali Saifuddien ialah Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri, Yang Berhormat Pehin Orang Kaya Seri Kerna Dato Seri Setia (Dr.) Haji Awang Abu Bakar bin Haji Apong.

 

Juga Timbalan Setiausaha-Setiausaha Tetap, KHEDN, Awang Haji Sunadi bin Buntar dan Awang Haji Idris bin Haji Md. Ali.

 

Dayang Marhaini binti Haji Ramli dari Kampung Katok B, penjual makanan dan baju berkata sambutan orang ramai untuk sama-sama memeriahkan Program Bandarku Ceria adalah sangat menggalakkan.

 

"Program seumpama ini adalah sangat bagus bagi ahli keluarga untuk meluangkan masa untuk beriadah bersama. Selain itu, ianya memberikan peluang untuk peniaga kecil-kecilan seperti kami untuk memajukan lagi perniagaan," ujarnya.

 

Hasil dari jualan jelasnya, amat membanggakan sekali kerana sembutan yang begitu menggalakkan sekali dan di harap akan berterusan buat selamanya.

 

Manakala bagi Dayang Hajah Yushani binti Haji Mohd. Yussof dari Dapur YUZA berkata, peryertaan setiap hari Ahad untuk berniaga amat bagus dan begitu banyak sambutan dari orang ramai.

 

Alhamdulillah sambutan orang ramai setakat ini sangat menggalakkan. Ini merupakan satu peluang keemasan yang harus kami raih untuk memperkenalkan lagi produk makanan yang sudah terkenal kepada orang ramai seperti karipap.

 

Program ini juga jelasnya, selain dapat beriadah, akan dapat lagi mengeratkan silaturahim sesama insan.

 
 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sydney Church Stabbing: Australian Bishop Forgives Alleged Attacker

 2024-04-19 00:07:49

Google Sacks Staff Protesting Over Israeli Contract

 2024-04-19 00:33:16