FacebookInstagramTwitterContact

 

Eating An Avocado Every Day Dramatically Reduces Your Risk Of Metabolic Syndrome           >>           The Mighty BLUEBERRY, A Superfruit With Anticancer Properties           >>           Tom Brady Reveals Jude Bellingham Chat After Real Madrid Move           >>           Rocket Lab Launches New NASA Solar Sail Tech To Orbit (Video, Photos)           >>           Rocket Lab Launches New NASA Solar Sail Tech To Orbit (Video, Photos)           >>           Ray-Ban Meta smart glasses do the AI thing without a projector or subscription           >>           Senate passes bill that could ban TikTok           >>           Tom Brady Reveals Jude Bellingham Chat After Real Madrid Move           >>           Spotify Turns Up Volume To Make Record Profits           >>           Inter Miami Signs Paraguay Midfielder Matías Rojas           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Penyediaan infrastruktur sosioekonomi tingkat kualiti kehidupan


 


 February 26th, 2017  |  07:52 AM  |   1408 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

BANDAR SERI BEGAWAN, Sabtu, 25 Februari. - Dalam mendukung matlamat Wawasan Brunei 2035, Kementerian Pembangunan akan terus menyediakan infrastruktur sosioekonomi seperti Skim Rancangan Perumahan Negara, prasarana jalan raya, perkhidmatan air bersih, pembentungan dan saliran sebagai usaha untuk meningkatkan kualiti kehidupan serta memberikan penekanan dalam menangani isu-isu alam sekitar dan pengurusan sumber.

 

Demikian antara yang digariskan oleh Menteri Pembangunan, Yang Berhormat Dato Seri Setia Awang Haji Bahrin bin Abdullah semasa mempengerusikan sesi muzakarah di antara Kementerian Pembangunan dan Jabatan-jabatan dibawahnya bersama beberapa orang Ahli-Ahli Yang Berhormat Majlis Mesyuarat Negara yang berlangsung di Dewan Betabur, Kementerian Pembangunan.

 

Pada sesi muzakarah itu, Yang Berhormat Menteri Pembangunan turut mengongsikan mengenai dengan usaha-usaha yang giat dijalankan bagi meningkatkan mutu perkhidmatan kepada orang ramai.

 

Antara usaha-usaha tersebut ialah penambahbaikan terhadap proses dan prosedur permohonan pindah milik tanah, kebenaran pembinaan dan pelancaran sistem Land Registration (LARIS) di Jabatan Tanah.

 

Terdahulu, Yang Berhormat Menteri Pembangunan juga mengucapkan tahniah kepada Ahli-Ahli Yang Berhormat sempena pelantikan keahlian Majlis Mesyuarat Negara yang baru.

 

Taklimat mengenai peranan Kementerian Pembangunan telah disampaikan oleh Setiausaha Tetap (Pentadbiran dan Kewangan), Kementerian Pembangunan, Awang Haji Muhammad Lutfi bin Abdullah.

 

Rombongan Ahli-Ahli Yang Berhormat Majlis Mesyuarat Negara diketuai oleh Yang Berhormat Dayang Siti Rozaimeriyanty binti Dato Seri Laila Jasa Awang Haji Abdul Rahman.

 

Yang Berhormat Dayang Siti Rozaimeriyanty selaku wakil Yang Berhormat Majlis Mesyuarat Negara dalam ucapan balasnya menyatakan bahawa sesi muzakarah itu amat bermanfaat bagi sama-sama mendalami lagi pemahaman tentang pelan-pelan strategik dan inisiatif Kementerian Pembangunan, sama ada ianya masih dalam proses perancangan ataupun yang sudah dilancarkan serta bertukar-tukar fikiran dan menambah nilai untuk rakyat.

 

Turut hadir pada sesi muzakarah tersebut ialah Timbalan Menteri Pembangunan, Yang Mulia Dato Paduka Awang Haji Suhaimi bin Haji Gafar, Pemangku Setiausaha Tetap (Teknikal dan Profesional), Awang Haji Marzuke bin Haji Mohsin, ketua-ketua jabatan, divisyen dan unit serta pegawai-pegawai di Kementerian Pembangunan dan jabatan-jabatan dibawahnya.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Ten Dead As Navy Helicopters Collide Mid-Air In Malaysia

 2024-04-24 07:44:54

Spotify Turns Up Volume To Make Record Profits

 2024-04-24 09:57:39