FacebookInstagramTwitterContact

 

Eating For Your Eyes: Carrots Deliver Nutrients That Preserve Vision           >>           Diabetic? Eat More Eggs           >>           Protect Your Kids From Pollution-Related Asthma With Vitamin D           >>           Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Designs of 'Baju Melayu' Studs           >>           Spectrum Unveil 2024 Exhibition           >>           'People Call Me A Monster For Dyeing My Dog Pink - I Want Him To Match My Outfit'           >>           Number of New Converts Increase           >>           Mum's Horror As Group Text Invite For Daughter's 1st Birthday Party Goes Terribly Wrong           >>           Kid Cudi Engaged To Lola Abecassis Sartore           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


BASS raikan Aidilfitri di University of New South Wales


Berita dan Foto : Ihsan Bruneians Around Sydney Society (BASS)

 


 August 13th, 2017  |  11:56 AM  |   833 views

SYDNEY

 

 

 

 

 

Ahli-ahli ‘Bruneians Around Sydney Society’ (BASS) 2017 / 2018 telah mengadakan Sambutan Hari Raya Aidilfitri pada 10 Ogos lalu  bersempena dengan Hari Keputeraan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam Ke-71 pada majlis yang diadakan di Teater Kuliah di University of New South Wales.

 

Hadir selaku tetamu kehormat majlis, Pesuruhjaya Tinggi Negara Brunei Darussalam ke Australia, Tuan Yang Terutama Awang Haji Zakaria bin Haji Ahmad.

 

Majlis juga dihadiri oleh Pengarah Pengajian, Unit Pelajaran Pendidikan di Canberra.

 

TYT Awang Haji Zakaria  dalam ucapan pembukaannya, melahirkan harapan agar semua pelajar Brunei yang belajar di Sydney akan terus berjaya dalam kehidupan akademik mereka dan sentiasa ingat tanggungjawab mereka terhadap negara di samping sentiasa menjaga keselamatan masing-masing pada setiap masa.

 

Lebih 80 orang yang hadir ke majlis  tahunan tersebut dengan para pelajar mengenakan 'Cara Melayu' dan 'Baju Kurung'  sebagai mencerminkan nilai dan semangat budaya mereka.

 

Majlis dimeriahkan lagi dengan persembahan-persembahan daripada penuntut-penuntut dan ahli-ahli BASS dan diikuti dengan majlis ramah mesra.  Bacaan Doa Kesyukuran daripada wakil Bahagian Keugamaan BASS mengakhiri majlis tersebut.

 

 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sydney Church Stabbing: Australian Bishop Forgives Alleged Attacker

 2024-04-19 00:07:49

Google Sacks Staff Protesting Over Israeli Contract

 2024-04-19 00:33:16