FacebookInstagramTwitterContact

 

The Bolden The Beautiful: Sarina On The Jets, The Philippines, And The Growth Of The Game           >>           FA Cup Replays To Be Scrapped From 2024-25 Season           >>           Post Office Lawyer 'Missed' Key Horizon Finding           >>           US Rate Setter Tells BBC 'No Hurry' To Cut Interest Rates           >>           Why A Deluge Of Chinese-Made Drugs Is Hard To Curb           >>           Netflix: Profits Soar After Password Sharing Crackdown           >>           Post Office Victim Calls For Lawyer To Be Removed From Horizon Redress Scheme           >>           Eating For Your Eyes: Carrots Deliver Nutrients That Preserve Vision           >>           Diabetic? Eat More Eggs           >>           Protect Your Kids From Pollution-Related Asthma With Vitamin D           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Pengguna jalan raya diingatkan utamakan keselamatan


ANTARA ahli PEMODA dan jemputan khas yang hadir pada majlis tersebu

 


 November 20th, 2017  |  09:24 AM  |   577 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Persatuan Motorsikal Darussalam (PEMODA) buat julung-julung kalinya menganjurkan Majlis Konvensyen Motorsikal PEMODA berlangsung di Times Square Hotel.

 

Konvensyen bertujuan untuk mendedahkan ahli-ahli persatuan yang terdiri daripada pemilik-pemilik serta penggemar-penggemar motorsikal berkuasa tinggi di negara ini akan kepentingan dan kesedaran keselamatan bermotorsikal yang harus diutamakan oleh semua pihak di dalam sama-sama menyahut seruan Kerajaan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam bagi mengurangkan kadar kemalangan jalan raya di negara ini.

 

Konvensyen diisikan dengan taklimat-taklimat keselamatan yang disampaikan oleh perwakilan dari syarikat-syarikat jemputan seperti Yusof Halim and Partners dan Takaful Brunei Am.

 

Selain itu, Forum Khas serta Taklimat Jelajah antara inti sari yang menarik perhatian para peserta konvensyen.

 

Forum dipengerusikan oleh Awang Zulkifli bin Haji Bujang dan tiga ahli panel terdiri daripada pelopor-pelopor persatuan, Awang Haji Saban bin Johari dan Awang Shahminan bin Haji Besar dan Yang Dipertua PEMODA, Pengiran Haji Redzuan bin Pengiran Haji Ahmad.

 

Forum membincangkan mengenai Dasar PEMODA, yang antara lain menyentuh mengenai bagaimana tertubuhnya persatuan tersebut pada tahun 1996 dan sejarah berkembangnya PEMODA sehingga ke hari ini.

 

Konvensyen turut disertai oleh peserta-peserta jemputan yang mewakili sebanyak 20 persatuan belia yang berdaftar di negara ini.

 

Para peserta konvensyen juga berpeluang menyertai konvoi Golden Jubilee Symbolic Ride sejauh 50 kilometer pada sebelah pagi sebagai tanda menjunjung kasih ke hadapan majlis Kebawah DYMM Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam Menaiki Taktha.

 

Konvoi menyusuri jalan-jalan utama dan kecil dengan melintasi tempat-tempat bersejarah dan menarik di sekitar Bandar Seri Begawan bagi membangkitkan semangat patriotik kepada para peserta konvoi, di samping berpeluang untuk mengetahui tatacara asas keselamatan bermotorsikal.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sydney Church Stabbing: Australian Bishop Forgives Alleged Attacker

 2024-04-19 00:07:49

Post Office Lawyer 'Missed' Key Horizon Finding

 2024-04-19 23:37:17