FacebookInstagramTwitterContact

 

Seven Teens With Alleged 'Extremist Ideology' Arrested In Sydney Raids           >>           Seven Teens With Alleged 'Extremist Ideology' Arrested In Sydney Raids           >>           Launching of A.I. Diabetic Retinopathy Screening Services           >>           Honey: An Amazing Superfood With Many Health Benefits           >>           Exploring The Benefits Of FASTING For Treating COVID-19 And Vaccine Injuries           >>           Milan Wants To Ban Gelato, Pizza And Other Italian Favourites (Sort Of)           >>           Milan Wants To Ban Gelato, Pizza And Other Italian Favourites (Sort Of)           >>           Skai Jackson Reveals Where She Stands With Her Jessie Costars Today           >>           Billie Eilish Details When She Realized She Wanted Her “Face In A Vagina”           >>           Messages of Condolences           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


HAWA raikan Ulang Tahun Ke-5


TETAMU kehormat (dua, kiri) Dayang Hajah Norasimah binti Haji Latip. KETUA HAWA Dr. Masmunira binti Haji Ramli berucap.

 


 December 5th, 2017  |  09:00 AM  |   442 views

KUALA BELAIT

 

Kumpulan Pendorong Penyusuan Susu Ibu (HAWA) mengadakan Majlis Memperingati Sambutan Ulang Tahun Ke-5 HAWA bertempat di Dewan Learning Development Centre, Hospital Suri Seri Begawan (HSSB), di sini.

 

Hadir selaku tetamu kehormat majlis ialah Isteri Ketua Pegawai Ugama, Dayang Hajah Norasimah binti Haji Latip.

 

Ketua Kumpulan HAWA, Dr. Masmunira binti Haji Ramli dalam ucapannya, antara lain menyatakan penglibatan HAWA sepanjang tempoh lima tahun, antaranya 'get together', membuat lawatan ke rumah-rumah para ibu yang sudah melahirkan dan program bersama masyarakat.

 

Selain itu, HAWA juga mengadakan Pertandingan Pidato untuk penuntut-penuntut Sekolah Sungai Buloh, Selangor juga General Hospital, Miri.

 

Acara diisikan dengan Ceramah bertajuk 'Penyusuan Ibu Penting dalam Sejarah Islam' disampaikan oleh Guru Ugama HSSB, Dayang Norfazilah binti Haji Sapar dan kemudian diserikan dengan Persembahan Sebuah Sajak bertajuk 'Perjalanan HAWA' disampaikan oleh salah seorang ahli HAWA, Dayang Hajah Rosinah binti Haji Uteh, manakala hasil karya ditulis oleh Dayang Hajah Ainah binti Haji Suhaili.

 

Tetamu kehormat juga menyampaikan hadiah yang disumbangkan oleh Syarikat Khoon Fen kepada ibu-ibu yang telah menyusukan anak-anak mereka secara eksklusif dalam jangka panjang selama enam bulan.

 

HAWA merancang untuk berusaha menyusun semula pengurusan kumpulan HAWA dan akan bergabung dengan pihak Mycin, yang mana ia boleh membawa HAWA ke peringkat lebih tinggi, yang boleh melibatkan keahlian HAWA di keempat-empat daerah.

 

HAWA juga akan terus melibatkan diri secara aktif melalui program-program yang dikendalikan oleh hospital dan program-program di peringkat daerah, di samping bercita-cita untuk mendapatkan tempatnya tersendiri untuk dijadikan sebagai pusat pentadbiran kumpulan tersebut yang beralamat No.73 Jalan Nakhoda Ragam, Kuala Belait.

 

Bangunan tersebut diserahkan oleh pihak Jabatan Daerah Belait untuk dijadikan sebagai pusat pentadbiran, tetapi bangunan tersebut belum dapat digunakan oleh sebab-sebab tertentu.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Seven Teens With Alleged 'Extremist Ideology' Arrested In Sydney Raids

 2024-04-25 10:57:21

Boycotts Aren't The Only Way To Hold Companies Accountable

 2024-04-25 01:24:19