FacebookInstagramTwitterContact

 

South Korea: World Scout Jamboree Disaster Blamed On Government           >>           Ben-Gvir, Israeli Far-Right Minister, In Car Accident           >>           Pentagon To 'Rush' Patriot Missiles To Ukraine In $6bn Package           >>           Major Gaza Protests At US Universities           >>           Burkina Faso Suspends BBC Over HRW Report On Alleged Mass Killings           >>           AIPA-FAO-IISD Joint Workshop           >>           Tesla Autopilot Recall To Be Probed By US Regulator           >>           ISO 9001:2015 Certificate Award           >>           Why Green Steam Is A Hot Issue For Business           >>           Use a Plot of Land for Planting           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Semai Semangat Patriotisme Pelajar


ANTARA para pelajar yang hadir mendengarkan taklimat bertajuk 'Raja Kita, Menghayati Bendera dan Lagu Kebangsaan Negara Brunei Darussalam'

 


 January 25th, 2018  |  09:37 AM  |   1940 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Seramai 138 penuntut tahun 7 Sekolah Menengah Awang Semaun hari ini berpeluang mendengar taklimat bertajuk Raja Kita, Menghayati Bendera dan Lagu Kebangsaan Negara Brunei Darussalam'.

 

Program yang diadakan di Dewan Serbaguna, Sekolah Menengah Awang Semaun (SMAS) di sini dihadiri oleh Timbalan Pengetua Pentadbiran, SMAS, Awang Haji Mohd. Fadhillah bin Haji Ismail.

 

Awang Haji Mohd. Fadhillah semasa ditemui menjelaskan, program anjuran Jabatan Penerangan itu sangat bermanfaat dan sangat baik bagi semua rakyat dan penduduk di negara ini.

 

Katanya, taklimat seumpama itu juga harus dilaratkan dari peringkat sekolah rendah serta sekolah-sekolah pedalaman di negara kita ini.

 

Selain itu juga tambahnya, orang ramai juga harus diberikan penerangan taklimat berkenaan termasuk kepada pekerja-pekerja asing yang menetap sementara di negara ini dalam sama-sama menghebahkan dan memberikan pendidikan perisian taklimat kepada mereka.

 

Taklimat telah disampaikan oleh Pegawai Penerangan, Dayang Hajah Hamsah binti Datu Kerna Haji Jaya.

 

SMAS merupakan sekolah pertama diberikan taklimat pada tahun ini dan pihak penganjur juga mensasarkan sebanyak 31 buah sekolah bagi sepanjang tahun 2018.

 

Setentunya usaha Jabatan Penerangan ini bagi menyemai semangat patriotisme para pelajar dalam menyayangi raja kita, di samping menghormati dan menjiwai lagu kebangsaan serta bendera negara yang sama-sama kita cintai ini.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

South Korea: World Scout Jamboree Disaster Blamed On Government

 2024-04-27 02:37:15

Tesla Autopilot Recall To Be Probed By US Regulator

 2024-04-27 01:55:10