FacebookInstagramTwitterContact

 

Raya Joy for Hospital Patients           >>           Job Recruitment Interview           >>           Bilateral Exercise           >>           Hari Raya Aidilfitri can Alleviate Homesickness           >>           Spectrum Exhibition 2024           >>           Blood Donation Campaign           >>           David Beckham Celebrates Wife Victoria Beckham’s Birthday With Never-Before-Seen Family Footage           >>           Jessica Simpson Reveals How Becoming A Mom Gave Her Body Confidence           >>           Exotic 'Einstein Ring' Suggests That Mysterious Dark Matter Interacts With Itself           >>           Sony debuts Bravia Theater line of Dolby Atmos soundbars and speakers           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Nur Qistina Adriana juara Bintang Kecil Ke-40


 


 February 19th, 2018  |  10:06 AM  |   994 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Lagu berjodol Badarsila, yang dibawakan oleh Dayang Nur Qistina Adriana binti Md. Yusirwan berjaya memukau dan menambat hati para juri sehingga dinobatkan juara Bintang Kecil (BK) Ke-40 berlangsung di Dewan Raya, Radio Televisyen Brunei (RTB) di sini.

 

Juara membawa pulang wang tunai BND1,500, piala pusingan, piala iringan, sijil penyertaan serta hadiah iringan.

 

Sementara lagu berjudul Keindahan Pantai yang dibawakan oleh Awang Muhammad Hairiel Shah bin Md. Jeff Azlan @ Izlan memenangi naib juara dengan membawa pulang hadiah wang tunai BND1,000, piala iringan dan sijil penyertaan serta hadiah iringan dan sekali gus telah dinobatkan sebagai pemenang Persembahan Terbaik dan paling menghiburkan tahun ini.

 

Tempat ketiga dimenangi oleh Awang Muhammad Syafiq Aiman bin Awang Haji Ramli dengan lagu Airmata Ibu dan memenangi hadiah wang tunai BND700, piala iringan dan sijil penyertaan serta hadiah iringan. Manakala finalis lain menerima wang tunai BND400 berserta piala iringan dan sijil penyertaan.

 

Hadir menyempurnakan penyampaian hadiah kepada para pemenang ialah Ahli Majlis Mesyuarat Negara, Yang Berhormat Dayang Siti Rozaimeriyanty binti Dato Seri Laila Jasa Awang Haji Abdul Rahman.

 

Juga hadir, Setiausaha Tetap (Media dan Kabinet) di Jabatan Perdana Menteri, Awang

 Mohammed Riza bin Dato Paduka Haji Mohammed Yunos.

 

Pertandingan kali ini turut dimeriahkan dengan persembahan anak-anak seni yang lahir menerusi BK dari tahun 70an, 90an dan 2000 serta penampilan dari Keluarga RMF (Rezal Malek

 Faisal) termasuk persembahan daripada Aziz Harun.

 

Sesuai dengan temanya Menjayakan Wawasan Negara, BK telah mengenalkan kita kepada lagu-lagu kanak-kanak yang sekali gus menjadi warisan negara yang perlu dipelihara dan dikekalkan untuk generasi akan datang.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Wan Mohamad Sahran Wan Ahmadi

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Solomon Islands: The Pacific Election Being Closely Watched By China And The West

 2024-04-18 00:06:57

Whistleblower 'Would Not' Put Family On Boeing 787 Jet

 2024-04-18 01:01:12