FacebookInstagramTwitterContact

 

Gambling Activity Foiled           >>           Temporary Slip Road Closure           >>           Water Disruption           >>           National Speech Contest           >>           Religious Programme           >>           Workshop Closing Ceremony           >>           MoU Signing for Internationalisation of Higher Education           >>           Mortgage Costs Rise As Banks Confirm Higher Rates           >>           UK Borrowing Casts Doubt On Pre-Election Tax Cut Prospects           >>           UNRWA: Restart Aid To Palestinian UN Agency, EU Urges           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Usaha mengenal pasti bengkel tidak patuhi piawaian giat dilaksanakan


MENTERI Perhubungan, Yang Berhormat Awang Abdul Mutalib Bin Pehin Orang Kaya Seri Setia Dato Paduka Haji Mohammad Yusof.

 


 March 20th, 2018  |  10:44 AM  |   381 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Menteri Perhubungan, Yang Berhormat Awang Abdul Mutalib bin Pehin Orang Kaya Seri Setia Dato Paduka Haji Mohammad Yusof menjelaskan mengenai kawalan ke atas bengkel-bengkel yang terdapat di Negara Brunei Darussalam bahawa Jabatan Pengangkutan Darat (JPD) buat masa ini ataupun sebelum ini juga dan sedang dijalankan jua memang ada JPD approved Workshop.

 

Ada tiga kategori iaitu, kategori 'A', 'B' dan 'C' dan kategori tersebut diberikan mengikut saiz ataupun kapasiti equipment dan juga kepakaran yang diberikan oleh bengkel-bengkel berkenaan. Dalam hal ini didapati jua beberapa bilangan bengkel-bengkel yang dibuat di rumah sendiri.

 

Perkara tersebut diterangkan oleh Menteri Perhubungan ketika menjawab mengenai isu yang diutarakan oleh Yang Berhormat Awang Haji Abdul Hamid @ Sabli bin Haji Arshad mengenai bengkel-bengkel yang terdapat di kampung-kampung yang kadang-kadang kurang terkawal.

 

Perkara itu menurut Yang Berhormat Menteri Perhubungan sudah diambil perhatian dan Jabatan Pengangkutan Darat, Kementerian Perhubungan berkerjasama di bawah satu taskforce yang pada masa ini sedang berjalan jua.

 

"Ahli-ahlinya itu adalah beberapa agensi yang berkepentingan. Jabatan Pengangkutan Darat adalah salah sebuah daripadanya. Di sinilah usaha mengenal pasti bengkel-bengkel yang tidak memenuhi piawaian dari segi keselamatannya dan juga untuk kesejahteraan orang ramai jua sebenarnya.

 

Dan juga untuk menjaga keselamatan diri mereka sendiri bukan sahaja untuk orang ramai. Maka melalui taskforce ini Jabatan Pengangkutan Darat memang melaksanakan peranannya melalui penyelarasan yang dimaksudkan," jelas Yang Berhormat pada pada hari ke-11 Mesyuarat Pertama dari Musim Permesyuaratan Ke-14 Majlis Mesyuarat Negara (MMN) di Bangunan Dewan Majlis, Jalan Dewan Majlis. 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Nur Amalia Alisha Daud

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Ten Dead As Navy Helicopters Collide Mid-Air In Malaysia

 2024-04-24 07:44:54

Mortgage Costs Rise As Banks Confirm Higher Rates

 2024-04-24 08:19:11