FacebookInstagramTwitterContact

 

Eating For Your Eyes: Carrots Deliver Nutrients That Preserve Vision           >>           Diabetic? Eat More Eggs           >>           Protect Your Kids From Pollution-Related Asthma With Vitamin D           >>           Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Designs of 'Baju Melayu' Studs           >>           Spectrum Unveil 2024 Exhibition           >>           'People Call Me A Monster For Dyeing My Dog Pink - I Want Him To Match My Outfit'           >>           Number of New Converts Increase           >>           Mum's Horror As Group Text Invite For Daughter's 1st Birthday Party Goes Terribly Wrong           >>           Kid Cudi Engaged To Lola Abecassis Sartore           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Hari Terbuka Pamerkan Kemajuan TUDB Sejak 50 tahun lalu


YANG Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Hajah Majeedah Nuurul Bolkiah binti Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah berkenan bergambar bersama pengunjung Hari Terbuka sempena Sambutan Hari Ulang Tahun (HUT) Ke-50 Tahun, Tentera Udara Diraja Brunei (TUDB).|FOTO: PELITA BRUNEI (Haji Ariffin Mohd. Noor)

 


 September 5th, 2016  |  11:02 AM  |   1455 views

RIMBA

 

Ahad, 4 September. - Sempena Sambutan Hari Ulang Tahun (HUT) Ke-50 Tahun, Tentera Udara Diraja Brunei (TUDB) telah mengadakan acara Hari Terbuka bertempat di Kompleks Sukan Pangkalan Tentera Udara (PTU), Rimba, di sini.

 

Konsep Hari Terbuka Sempena Sambutan HUT TUDB Ke-50 memfokuskan kepada penerapan tentang perkembangan dan kemajuan sejak penubuhan sehingga usia TUDB mencapai genap 50 tahun.

 

 ARIFFIN ATU 26

CUCUNDA Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam, Yang Amat Mulia Pengiran Anak Abdul Hafeez dan Yang Amat Mulia Pengiran Anak Raihaanah Hanaa-ul Bolqiah semasa berangkat ke Hari Terbuka TUDB yang diadakan di Pangkalan Tentera Udara (PTU), Rimba.

 

 

Perasmiannya disempurnakan oleh Pemerintah TUBD, Brigadier Jeneral (U) Dato Seri Pahlawan Awang Shahril Anwar bin Haji Ma'awiah dan Datin.

 

Acara turut menyaksikan penyampaian sumbangan ke tabung dana anak-anak yatim dan diselajurkan dengan menyaksikan Pameran Statik dan Petak, aktiviti-aktiviti hiburan serta gerai jualan.

 

ARIFFIN ATU OPENDAY 1

PEMERINTAH TUDB, Brigadier Jeneral (U) Dato Seri Pahlawan Awang Shahril Anwar bin Haji Ma'awiah semasa merasmikan Sambutan Hari Terbuka Sempena Hari Ulang Tahun Tentera Udara Diraja Brunei (TUDB) Ke-50 yang diadakan di Pangkalan Tentera Udara (PTU), Rimba.

 

 

Antara yang berangkat pada Hari Terbuka TUDB itu ialah Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Anak Puteri Hajah Majeedah Nuurul Bolkiah binti Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah serta anakanda-anakanda Yang Teramat Mulia iaitu Yang Amat Mulia Pengiran Anak Abdul Hafeez dan Yang Amat Mulia Pengiran Anak Raihaanah Hanaa-ul Bolqiah.

 

ARIFFIN ATU OPENDAY 3

PEMERINTAH TUDB (dua, kanan) semasa melawat dan bergambar bersama para petugas sempena Hari Terbuka TUDB.

 

Pelbagai aktiviti dan permainan turut diadakan bagi memeriahkan lagi Hari Terbuka TUDB seperti Gerai Jualan Bazar, Flying Fox, Car Boot Sale, Paintball dari RBTS, Pony Ride dari Saddle Club ABDB, All Terrain Vehicle Ride, Tamiya Tournament, 4WD RC, Pet Show, Tri-Dive dari Poni Divers, Bubble Ball, Face Painting, Colouring Contest, TUDB Amazing Race, Bouncers dan banyak lagi.

 

 ARIFFIN ATU OPENDAY 5

PEMERINTAH TUDB semasa melawat dan menyaksikan pameran sempena Hari Terbuka TUDB.

Aktiviti-aktiviti ini diharap akan dapat memupuk semangat kekeluargaan dalam kalangan anggota TUDB dan juga membantu memberi peluang keemasan bagi perniagaan kecil dan sederhana kepada orang ramai untuk memajukan produk serta perniagaan mereka.

 

Di samping itu, acara ini juga diharap akan dapat menarik minat orang awam terutama pelajar-pelajar untuk menceburi bidang kerjaya sebagai seorang tentera dalam TUDB, sekali gus untuk menaikkan imej TUDB.

 ARIFFIN ATU OPENDAY 6

PEMERINTAH TUDB (tengah) semasa melawat dan menyaksikan pameran sempena Hari Terbuka TUDB.

Ia turut memberi peluang kepada anggota keluarga dan orang awam untuk melihat dengan lebih dekat kerjaya-kerjaya yang terdapat dalam TUDB melalui Pertunjukan Arena TUDB dan Pameran-pameran Statik serta Petak TUDB.

 

Ketika ditemu bual oleh Pelita Brunei semasa acara tersebut, Awang Azirul Khan bin Nordin dari Poni Divers menjelaskan bahawa syarikat Poni Divers menyertai pameran ini untuk memeriahkan lagi sambutan agar orang ramai berminat untuk menyertai dan mencuba aktiviti menyelam.

 ARIFFIN ATU OPENDAY 9

PEMERINTAH TUDB (kanan) semasa melawat dan menyaksikan pameran sempena Hari Terbuka TUDB.

 

Menurutnya lagi, ini adalah kali pertama Syarikat Poni Divers menyertai Hari Terbuka TUDB ini dan berharap untuk dapat menarik pengunjung untuk menyertai aktiviti menyelam.

 

Manakala bagi Awangku Md. Asri bin Pengiran Haji Abdul Aziz berkata, Sambutan Hari Terbuka TUDB begitu menarik sekali walaupun cuaca begitu panas namun kehadiran para pengunjung amat memberangsangkan.

ARIFFIN ATU OPENDAY 11

 

PEMERINTAH TUDB (dua, kiri) dan Datin (kiri) semasa melawat dan menyaksikan pameran sempena Hari Terbuka TUDB.

 

Katanya, pengunjung berpeluang melihat dan mencuba pameran-pameran yang dipamerkan terutama sekali Pameran Poni Divers kerana dapat mencuba untuk mendapatkan pengalaman sebagai penyelam.

 

ARIFFIN ATU OPENDAY 18

DAYANG Qaisara Al-Zhra binti Haji Idris, 7 tahun, dari Sekolah Chung Hwa Tutong mengabadikan gambar semasa pada Pameran Statik sempena Hari Terbuka TUDB.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Rohani Haji Abdul Hamid

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sydney Church Stabbing: Australian Bishop Forgives Alleged Attacker

 2024-04-19 00:07:49

Google Sacks Staff Protesting Over Israeli Contract

 2024-04-19 00:33:16