FacebookInstagramTwitterContact

 

Mayo Clinic Study Reveals Disturbing Impact Of Puberty Blockers On Testicular Development           >>           Why Freeze-Drying Is The Best Food Preservation Method           >>           10 Compelling Reasons To Steer Clear Of Gluten           >>           Only One Royal Has Ever Run The London Marathon           >>           Man Glassed In The Face After Telling Woman She Looked Like She Was 43           >>           You Have To See Travis Kelce's Reaction To Kardashian-Jenner Family Comparison           >>           Buried In The Cat's Paw Nebula Lies One Of The Largest Space Molecules Ever Seen           >>           Apple is launching new iPads May 7: Here's what to expect from the 'Let Loose' event           >>           FCC votes to restore net neutrality protections           >>           WhatsApp is enabling passkey support on iOS           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



In The Court


  Home > In The Court


Cabul Kehormatan : Penjara, Sebat


 


 February 11th, 2022  |  09:41 AM  |   978 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Seorang lelaki warganegara Bangladesh, Abdul Baten, 46 tahun telah dijatuhkan hukuman penjara lapan bulan dan satu kali sebatan setelah mengaku bersalah atas pertuduhan mencabul kehormatan seorang wanita pada 5 Januari 2021 lalu di Mahkamah Majistret, hari ini.

 

Majistret Kanan, Hajah Azrimah binti Haji Abdul Rahman menjatuhkan hukuman berkuat kuasa pada 5 Februari 2022.

 

Dalam pertuduhan, defendan didakwa melakukan kesalahan tersebut dengan menggunakan kekerasan kepada seorang wanita berusia 43 tahun dengan niat untuk mencabul kehormatannya.

 

Pada 5 Januari 2022, defendan pergi ke sebuah rumah di Jalan Haji Halus, Kampung Bunut, kira-kira jam 5.00 petang, defendan ternampak seorang pembantu rumah bersendirian di dapur rumah tersebut.

 

Defendan mengambil kesempatan untuk mendekati Miss X dengan niat untuk bertanya Miss X untuk melakukan perkara yang tidak senonoh. Defendan merangkul Miss X secara mengejut dengan memeluk Miss X di dadanya dari belakang.

 

Pada ketika itu, Miss X berada di kawasan dapur, membelakangi defendan. Miss X terkejut dengan tindakan defendan lalu bertindak balas dengan menyiku (menolak) defendan berulang kali sehingga defendan melepaskan Miss X daripada pelukannya.

 

Miss X cuba untuk melarikan diri, namun dihalang daripada berbuat demikian oleh defendan yang terjatuh ke lantai lalu terus memegang kaki kanan Miss X dan tidak melepaskannya sehingga Miss X menendang muka tertuduh.

 

Miss X berlari keluar dari dapur dan pergi ke pekarangan rumah, defendan terus mengikutinya. Defendan terus merayu kepada Miss X dengan menawarkan Miss X BND20 untuk melakukan perkara yang tidak senonoh.

 

Tidak lama selepas itu, seorang pemandu rumah tersebut tiba dan Miss X mengarahkan pemandu untuk memberitahu defendan untuk pergi. Defendan selepas itu terus beredar. Selepas defendan pergi, Miss X memberitahu pemandu tersebut tentang kejadian tersebut.

 

Pada 6 Januari 2022, kira-kira jam 11.10 pagi, satu laporan telah dibuat oleh Miss X. Defendan telah ditangkap oleh polis pada 2 Februari 2022, selepas beberapa usaha telah dibuat oleh pihak polis untuk mengesannya.

 

Menurut kenyataan polis sebelum ini mendapati bahawa defendan telah memeluk Miss X di dadanya dari belakang semasa Miss X berada di dapur rumah tersebut. Defendan dalam kenyataannya juga mengaku memegang kaki Miss X semasa merayu untuk melakukan perkara yang tidak senonoh itu dengan Miss X.

 

Selanjutnya, defendan juga mengaku menawarkan BND20 kepada Miss X. Dalam rekod, defendan tidak mempunyai sabitan kesalahan terdahulu. Kes dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Raihan Nabilah binti Haji Ahmad Ghazali.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Searing Heat Shuts Schools For 33 Million Children

 2024-04-26 01:35:07

US Economic Growth Slows But Inflation Grows

 2024-04-26 07:36:54