FacebookInstagramTwitterContact

 

RBPRC Monthly Polo Tournament 2024           >>           China's Tiangong Space Station Damaged By Debris Strike: Report           >>           Wacom's first OLED pen display is also the thinnest and lightest it has ever made           >>           FCC votes to restore net neutrality protections           >>           How Al Pacino's Girlfriend Noor Alfallah Celebrated His 84th Birthday           >>           OpenAI's Sam Altman and other tech leaders join the federal AI safety board           >>           Ellen Degeneres Says She Was "Kicked Out Of Show Business" For Being "Mean"           >>           STUDY: Eating A Junk Food-Filled Diet During Adolescence Could Lead To Long-Term Memory Impairment In Adulthood           >>           Dynamic Duo: Why TURMERIC And BLACK PEPPER Are A Powerful Combination           >>           Prepper Medicine: 7 Natural Pain-Relieving Plants           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Sports


  Home > Sports


Pasukan Kebangsaan Teruskan Cabaran Menentang Filipina


 


 December 22nd, 2022  |  09:02 AM  |   1943 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Pasukan Bola Sepak Kebangsaan Brunei Darussalam akan meneruskan lagi cabaran mereka pada Kejohanan ASEAN Football Federation Mitsubishi Electric Cup (AFF MEC) 2022 menentang Filipina di Manila pada Jumaat ini.

 

 Pada perlawanan yang berlangsung malam tadi, pasukan negara ditewaskan oleh juara bertahan kejohanan AFF MEC, iaitu Thailand dengan kiraan 0 – 5.

 

 Menurut Ketua Jurulatih Kebangsaan, Mario Rivera Campesino, apabila terdapat perbezaan yang begitu besar dalam pembangunan bola sepak, sama ada perlu bermain dalam perlawanan yang sempurna atau pasukan lawan tidak mempunyai hari yang baik, namun begitu malam tadi Thailand bermain pada tahap yang tinggi.

 

 “Seperti yang dijangkakan, mereka adalah pasukan terbaik dalam kumpulan di rantau ini. Kami juga rasa kecewa kerana dibolosi dengan tiga jaringan pada saat-saat penting sebelum wisel penamat. Tetapi, pasukan negara belajar daripada permainan tentang cara menguruskannya pada minit-minit terakhir," ujar Ketua Pasukan Kebangsaan, Hendra Azam.

 

 Para penonton yang berada di stadium berkenaan menyatakan bahawa wira negara pada malam perlawanan berkenaan ialah penjaga gol, Haimie Nyaring yang mempamerkan aksi cemerlang dalam menghalang sepakan gol daripada pasukan lawan.

 

 “Penjaga gol kami bermain dengan cemerlang dan pasukan kami juga bermain dengan lebih baik di bahagian pertahanan berbanding serangan dan kami tidak dapat mempertahankan bola," ujar Mario Rivera Campesino mengiktiraf sumbangan Haimie.

 

 “Bukan sahaja saya yang beraksi dengan baik malah pemain lain juga turut sama melakukan yang terbaik. Tetapi pihak lawan semakin agresif dan pasukan kami mendapati ia sangat mencabar untuk mengekalkan tumpuan penuh," kata Haimie Nyaring.

 

“Di Manila akan menjadi permainan yang berbeza dan kami perlu meningkatkan strategi permainan, untuk perlawanan seterusnya serta kami juga  menantikan beberapa pemain pulih daripada COVID-19 dan kecederaan," ujar Mario Rivera Campesino lagi.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Searing Heat Shuts Schools For 33 Million Children

 2024-04-26 01:35:07

US Economic Growth Slows But Inflation Grows

 2024-04-26 07:36:54