FacebookInstagramTwitterContact

 

Seven Teens With Alleged 'Extremist Ideology' Arrested In Sydney Raids           >>           Seven Teens With Alleged 'Extremist Ideology' Arrested In Sydney Raids           >>           Launching of A.I. Diabetic Retinopathy Screening Services           >>           Honey: An Amazing Superfood With Many Health Benefits           >>           Exploring The Benefits Of FASTING For Treating COVID-19 And Vaccine Injuries           >>           Milan Wants To Ban Gelato, Pizza And Other Italian Favourites (Sort Of)           >>           Milan Wants To Ban Gelato, Pizza And Other Italian Favourites (Sort Of)           >>           Skai Jackson Reveals Where She Stands With Her Jessie Costars Today           >>           Billie Eilish Details When She Realized She Wanted Her “Face In A Vagina”           >>           Messages of Condolences           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Menitikberatkan Kesihatan Rohani Dengan Membaca Al-Quran


 


 March 30th, 2023  |  07:10 AM  |   205 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Kementerian Kewangan dan Ekonomi(MOFE) serta jabatan-jabatan di dalamnya petang tadi mengadakan Majlis Ceramah Khas sempena Bulan Ramadan bertempat di Dewan Teater, Bangunan kementerian berkenaan.

 

Ceramah Khas berkenaan dihadiri oleh para pegawai dan kakitangan wanita Kementerian Kewangan dan Ekonomi serta jabatan-jabatan di dalamnya termasuk pegawai dan kakitangan Pejabat Penerbangan Kebawah Duli Yang Maha Mulia.

 

Hadir selaku tetamu kehormat majlis, Timbalan Menteri Kewangan dan Ekonomi (Fiskal), Yang Mulia Pengiran Datin Seri Paduka Hajah Zety Sufina binti Pengiran Dato Paduka Haji Sani.

 

Turut hadir, Setiausaha Tetap (Ekonomi, Perdagangan dan Industri), Dayang Hajah May Fa'ezah binti Haji Ahmad Ariffin, ketua-ketua jabatan dan bahagian, pegawai dan kakitangan wanita yang beragama Islam.

 

Ceramah Khas yang bertajuk 'A Soulful Ramadan atau Ramadan yang bermakna' disampaikan oleh Pegawai Pelajaran, Institut Tahfiz Al-Quran Sultan Haji Hassanal Bolkiah, Dayang Siti Hanisah binti Haji Othman selaku penceramah undangan.

 

Di antara inti pati ceramah berkenaan adalah untuk sentiasa beringat dan menjaga batas dalam membina jasmani yang sihat, setiap orang perlulah juga menitikberatkan kesihatan rohani dengan memperbanyakkan bacaan Al-Quran, Zikir, solat dan lain-lain lagi.

 

Majlis seumpamanya adalah merupakan aktiviti keagamaan tahunan Kementerian Kewangan dan Ekonomi bersempena dengan bulan Ramadan dan pada tahun ini, majlis diselenggarakan oleh Bahagian Pelaburan, Kementerian Kewangan dan Ekonomi.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Seven Teens With Alleged 'Extremist Ideology' Arrested In Sydney Raids

 2024-04-25 10:57:21

Boycotts Aren't The Only Way To Hold Companies Accountable

 2024-04-25 01:24:19