FacebookInstagramTwitterContact

 

Hibiscus Tea Improves Blood Flow, Reduces Risk Of Cardiovascular Disease           >>           Beer Brewed To Music And A Crystal Castle — How To Have An A-List Getaway In Byron Bay           >>           Sleep Is Good For Your Heart, Reduces Risk Of CVD, According To Study           >>           Black Nightshade Reduces Growth Of Cancerous Tumors           >>           You Won't Be Able To Unsee Ryan Gosling's La La Land Confession           >>           Kate Middleton And Prince William’s Designer Friend Says They’re “Going Through Hell”           >>           Eta Aquarid Meteor Shower Peak Could Spawn Over 100 'Shooting Stars' Per Hour This Weekend           >>           Nintendo blitzes GitHub with over 8,000 emulator-related DMCA takedowns           >>           X Is Using Grok To Publish AI-Generated News Summaries           >>           Microsoft’s latest Windows security updates might break your VPN           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Kalimantan


  Home > Kalimantan


Sudah Terima Laporan Kasus Bangkal, Kapolda Kalteng Siaga di Sampit


Kapolda Kalteng Irjen Pol Nanang Avianto dalam kunjugan ke Sampit diwawancarai wartawan, Sabtu, 7 Oktober 2023. (FOTO: IST)

 


 October 8th, 2023  |  08:10 AM  |   1242 views

SAMPIT

 

Kapolda Kalimantan Tengah (Kalteng) Irjen Pol Nanang Avianto telah menerima laporan terkait kasus Bangkal yang dikabarkan menelan korban tewas di kawasan di PT. Hamparan Massawit Bangun Persada (HMBP), Desa Bangkal, Kabupaten Seruyan, Sabtu, 7 Oktober 2023.

 

Kapolda mengatakan itu di Sampit di sela kunjungannya memantau Karhutla di Kotim. "Ya saya sudah menerima laporannya. Kita sedang cek kembali ke lapangan," kata Irjen Pol Nanang Avianto kepada wartawan di sela kunjungannya di Sampit, Sabtu, 7 Oktober 2023.

 

Kapolda juga menyebut, kalau ada permasalahan-permasalahan agar diselesaikan dengan jalur hukum dan mediasi. Juga meminta masyarakat untuk tidak terprovokasi sehingga menyebabkan kejadian yang tidak diinginkan.

 

"Kami pasti akan melakukan penjagaan untuk masyarakat yang terdampak di sana dan saya berharap masyarakat untuk tidak melakukan tindakan yang anarkis," ujarnya.

 

Kapolda menandaskan, ia saat ini sedang menunggu laporan lengkap peristiwa yang terjadi pada hari ini dari petugas di lapangan.

 

Untuk itu, ia bersiaga di Sampit. Mengingat, jarak dari Sampit ke Bangkal hanya sekitar 1,5 jam sembari menunggu perkembangan laporan dari tim lapangan.

 

Dia pun terus menekankan kepada masyarakat agar tidak bertindak anarkistis. Semuanya dapat diselesaikan secara hukum dan mediasi secara baik-baik bersama dengan pihak perusahaan dan unsur Forkopimda. (BUDDI RAHMAD/J)

 


 

Source:
courtesy of KALIMANTAN NEWS

by Buddi Rahmat H

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Myanmar Stops Men From Working Abroad As War Intensifies

 2024-05-04 00:38:42

Have The Wheels Come Off For Tesla?

 2024-05-04 07:51:07