FacebookInstagramTwitterContact

 

Eating For Your Eyes: Carrots Deliver Nutrients That Preserve Vision           >>           Diabetic? Eat More Eggs           >>           Protect Your Kids From Pollution-Related Asthma With Vitamin D           >>           Miscellaneous Offences Act 2021           >>           Designs of 'Baju Melayu' Studs           >>           Spectrum Unveil 2024 Exhibition           >>           'People Call Me A Monster For Dyeing My Dog Pink - I Want Him To Match My Outfit'           >>           Number of New Converts Increase           >>           Mum's Horror As Group Text Invite For Daughter's 1st Birthday Party Goes Terribly Wrong           >>           Kid Cudi Engaged To Lola Abecassis Sartore           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Lawatan Ilmiah BDAC ke Kuala Lumpur


Gambar ramai bersama YB Iswandy Ahmad. | Foto : Majlis AIDS Brunei Darussalam

 


 March 20th, 2017  |  07:41 AM  |   1220 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

BANDAR SERI BEGAWAN, Ahad, 19 Mac. -  Seramai 10 ahli Majlis AIDS Brunei Darussalam (BDAC) akan membuat Lawatan Ilmiah ke Kuala Lumpur selama lima hari bermula hari ini sehingga Khamis hadapan.

 

Hadir bagi mengucapkan selamat belayar di Lapangan Terbang Antarabangsa Brunei di sini ialah Ahli Majlis Mesyuarat Negara, Yang Berhormat Awang Iswandy bin Ahmad, yang juga Yang Dipertua BDAC.

 

Yang Berhormat dalam ucapan ringkas berharap ahli rombongan dapat mempelajari sesuatu di sana dan semoga dapatan daripada lawatan tersebut akan dapat memberikan pengalaman baharu selain melihat bagaimana sesebuah persatuan itu bergerak dan juga lawatan ini diharap akan memberikan semangat kepada ahli rombongan kerana ini adalah peluang terbaik bagi mereka untuk belajar.

 

Lawatan tersebut diketuai oleh Naib Yang Dipertua (Pentadbiran) BDAC, Awang Mohd. Hazrin bin Daud.

 

Objektif lawatan itu adalah sebagai pertukaran dan perkongsian ilmu kepada ahli-ahli BDAC sendiri selain memberi pendedahan kepada ahli-ahli mengenai kegiatan persatuan atau organisasi bukan kerajaan yang ada di luar negara.

 

Di samping itu, sebagai wadah untuk menjalinkan hubungan dan kerjasama dengan persatuan atau organisasi bukan kerajaan di luar negara.

 

Sepanjang kunjungan di Malaysia itu nanti,  rombongan akan membuat lawatan ke beberapa tempat antaranya ialah PENGASIH Malaysia, PT Foundation, Rumah Solehah dan Persatuan Kebajikan Anak Pesakit HIV / AIDS Nurul Iman Malaysia (PERNIM).

 

Hasil lawatan ini nanti diharapkan para peserta lawatan dapat mempelajari sesuatu yang boleh dikongsi sama dan diguna pakai bagi BDAC khususnya dan untuk kebaikan bersama amnya.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Sydney Church Stabbing: Australian Bishop Forgives Alleged Attacker

 2024-04-19 00:07:49

Google Sacks Staff Protesting Over Israeli Contract

 2024-04-19 00:33:16