FacebookInstagramTwitterContact

 

Pungent, Bitter Onion Varieties Found To Beat Cancer           >>           The Usefulness Of Guided Meditation In Improving The Well-Being Of Diabetics           >>           Magnesium And Vitamin D: The Perfect Pair?           >>           No Gaza Ceasefire Until Israel War Aims Achieved, Netanyahu Says           >>           Venice Bans Large Tourist Groups And Loudspeakers           >>           Hunter Biden: The Struggles And Scandals Of The US President's Son           >>           South Africa's ANC Has To Share Power After Election Blow           >>           India's Modi Could Win Third Term, Polls Predict           >>           Double Trouble: Sun Unleashes 2 Powerful X-Class Solar Flares In 12 Hours (Video)           >>           The Tribeca Film Festival Will Debut A Bunch Of Short Films Made By AI           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Amat Gembira Dapat Junjung Ziarah


 


 June 18th, 2018  |  10:17 AM  |   364 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Beraya ke Istana Nurul Iman merupakan peluang keemasan bagi rakyat dan penduduk di negara ini untuk mengadap dan junjung ziarah bersama raja yang dikasihi, Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam dan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Raja Isteri Pengiran Anak Hajah Saleha serta kerabat diraja yang lain.

 

Bagi tiga warga berkeperluan khas, mengadap dan junjung ziarah ke istana sempena Hari Raya Aidilfitri merupakan saat yang dinantikan, khasnya untuk bersua muka dengan raja yang prihatin kepada setiap rakyatnya.

 

 Menurut Dayang Saftuyah binti Husin, 68 tahun, penduduk Perpindahan Bukit Beruang meluahkan kegembiraan kerana buat sekian kali dapat berjunjung ziarah ke istana semata-mata untuk mengadap serta bersua muka dengan raja yang dikasihi.

 

 Katanya, walaupun terpaksa menggunakan kerusi roda kerana masalah kesihatan bukanlah halangan untuk berkunjung ke istana.

 

 Tambahnya, dengan menyertai rombongan Muslimah Masjid Perumahan Bukit Beruang seramai lebih 30 orang, beraya ke istana tahun ini dianggap paling meriah kerana pengunjung terus bertambah.

 

 Manakala itu, Dayang Sulastri binti Atiman, 62 tahun dari STKRJ Telisai yang sudah enam tahun kebelakangan berkunjung ke istana untuk mengadap dan junjung ziarah berasa amat gembira kerana dapat mengadap dan junjung ziarah bersama Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Raja Isteri dan kerabat diraja.

 

Sementara itu, Mohamad bin Mubarak, 56 tahun berasal dari Depok, Jawa Barat, Indonesia yang sudah dua kali beraya ke istana juga berasa amat beruntung dapat mengadap dan junjung ziarah bersama kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam.

 

Jelasnya, walaupun menggunakan kerusi roda untuk ke istana dengan dibantu oleh rakannya, hasrat untuk mengadap dan junjung ziarah tidak dapat dapat diluahkan dengan kata-kata akan betapa gembiranya beraya ke Istana Nurul Iman.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

India's Modi Could Win Third Term, Polls Predict

 2024-06-02 01:05:44

Ticketmaster Confirms Data Hack Which Could Affect 560m Globally

 2024-06-02 00:09:47