FacebookInstagramTwitterContact

 

Blood Donation Campaign           >>           'Operasi Kabat'           >>           Seoul International Travel Fair           >>           Leaves for Republic Of Singapore           >>           Hari Raya Goodwill Visit           >>           Media Conference on Voting and Election for Village Head Candidates           >>           ICT Workshop           >>           Express Mail Service Cooperative Customer Care Award           >>           Goodwill Visit           >>           Announce Appointment           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Pelbagai Jenis Rokok, Minuman Keras Disita


GAMBAR ramai Ahli Majlis Mesyuarat Negara, Yang Berhormat Pengiran Haji Mohamed Pengiran Haji Othman @ Osman selaku Pemangku Ketua Kampung Serasa bersama anggota Balai Polis Muara dan Jabatan Kastam dan Eksais Diraja (JKED) sebelum mengendalikan Operasi

 


 June 29th, 2018  |  08:51 AM  |   571 views

MUARA

 

Anggota Balai Polis Muara bersama Jabatan Kastam dan Eksais Diraja (JKED)  telah mengendalikan Operasi Sepadu di kawasan Pulau Muara Besar.

 

Operasi tersebut diketuai oleh Pemangku Pegawai Menguasa Balai Polis Pusat Bandar Seri Begawan, Penolong Penguasa Polis, Awang Mohd. 'Izzuddin Hanis bin Haji Mohd. Salleh dan disertai oleh seramai 41 anggota yang melibatkan Pasukan Polis Diraja Brunei (PPDB) bersama JKED.

 

Turut hadir menyertai operasi, Ahli Majlis Mesyuarat Negara, Yang Berhormat Pengiran Haji Mohamed Pengiran Haji Othman @ Osman selaku Pemangku Ketua Kampung Serasa, dan seorang ahli Pengawasan Kejiranan.

 

Hasil dari operasi tersebut mendapati lapan lelaki warganegara Cina memiliki barang-barang tegahan seperti pelbagai jenis rokok dan minuman keras.

 

Kesemua suspek telah dikeluarkan notis penyitaan kerana memiliki 10 katon x 88 paket x 225 batang Premium International, dua katon x 14 paket x 40 batang Era Silver; 31 paket x 59 batang George Karellias and Sons dan tiga Carlsberg Beer @ 320 ml dan diarahkan untuk hadir ke Unit Siasatan dan Pendakwaan (USP) untuk siasatan lanjut.

 

Manakala, dua lelaki warganegara Cina juga telah ditahan dan dibawa terus ke Pejabat Anggerek kerana disyaki memiliki barang-barang tegahan seperti 24 tin minuman bir yang dikeluarkan notis penyitaan atas nama Liu Xi Xi, tiga katon x 10 paket x 20 batang George Karelias and Sons, 14 botol Whisky dan tiga botol Liquor yang dikeluarkan notis penyitaan atas nama Qv Xiu Mang.

 

Operasi ini adalah usaha berterusan Balai Polis Muara bersama JKED dalam membanteras dan membendung jenayah pada masa ini demi menjaga keselamatan dan keharmonian negara.

 

Sokongan berterusan yang melibatkan agensi lain untuk membantu usaha sedemikian adalah untuk merapatkan lagi hubungan silaturahim dengan masyarakat serta demi keamanan, kesejahteraan dan keselesaan masyarakat setempat.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Lok Sabha Elections 2024: Millions Brave Searing Heat To Vote In India

 2024-05-07 09:03:38

How Quantum Physics Could 'Revolutionise Everything'

 2024-05-07 09:46:30