FacebookInstagramTwitterContact

 

How To Watch Boeing's 1st Starliner Astronaut Launch On May 6 Live Online           >>           Jack Dorsey Says (On X) That He’s Not On The Bluesky Board Anymore           >>           Al Jazeera Office Raided As Israel Takes Channel Off Air           >>           Bushmills: Man Nailed To Fence In 'Sinister Attack'           >>           US Campus Protests: 'Student Arrests Will Be My Final College Memory'           >>           Is Zimbabwe Zigzagging Into Further Currency Chaos?           >>           Improve Standard of Living           >>           Brunei International Wushu Championship           >>           Educational Intervention Programme Briefing           >>           Conversion Ceremony           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


SKBD Ke-4 Pertandingkan 937 Pingat


SETIAUSAHA Tetap Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan, Datin Paduka Dr Hajah Norlila binti Dato Paduka Haji Abdul Jalil (tengah), Pemangku Pengarah Belia dan Sukan Haji Zafri bin Haji Mohamed (kiri), dan Ketua Pegawai Belia dan Sukan, Dayang Mariam b

 


 August 28th, 2018  |  10:40 AM  |   339 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Penyertaan peserta dalam Sukan Kebangsaan Brunei Darussalam (SKBD) Kali Ke-4 Tahun 2018, merupakan yang terbesar setakat ini dengan penyertaan sebanyak 3,536 peserta yang akan berentap dalam 31 jenis acara sukan, bagi merebut keseluruhan 937 pingat yang dipertandingkan.

 

Perkara tersebut dinyatakan oleh Pemangku Pengarah Belia dan Sukan, Awang Haji Zafri bin Haji Mohamed pada Sidang Media SKBD yang diadakan di Dewan Citra Budaya, Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan (KKBS), Jalan Kebangsaan, di sini.

 

SKBD yang diadakan dua tahun sekali sejak 2012, merupakan kejohanan peringkat kebangsaan yang bertujuan untuk membina serta memajukan tahap dan prestasi ahli-ahli sukan di negara ini, dengan penyertaan secara berkontinjen sebagai medan untuk memilih ahli sukan berkelayakan untuk mewakili negara, di peringkat serantau dan antarabangsa.

 

Sebanyak 12 kontinjen akan menyertai SKBD kali ini, iaitu dari Daerah Brunei dan Muara; Daerah Belait; Daerah Tutong; Daerah Temburong; Majlis Sukan Angkatan Bersenjata Diraja Brunei; Majlis Sukan Polis Diraja Brunei; Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Brunei Darussalam; Institusi Pengajian Tinggi; Gabungan Syarikat Telekomunikasi Brunei; Gabungan Syarikat Minyak Brunei Shell; Syarikat Penerbangan Diraja Brunei, dan Persatuan Bank-Bank Brunei.

 

Sementara itu, Ketua Pegawai Belia dan Sukan, Dayang Mariam binti Ulat selaku Setiausaha SKBD mengongsikan, acara-acara sukan yang akan diadili mengikut syarat-syarat dan peraturan-peraturan yang diluluskan oleh Persatuan / Persekutuan Sukan Kebangsaan dengan merujuk Peraturan Antarabangsa.

 

Majlis diakhiri dengan penyampaian Poster SKBD kepada wakil-wakil kontinjen yang akan bertanding disempurnakan oleh Setiausaha Tetap KKBS, Datin Paduka Dr. Hajah Norlila binti Dato Paduka Haji Abdul Jalil.

 

Majlis Pembukaan Rasmi SKBD Ke-4 tahun ini akan berlangsung pada 1 September depan bertempat di Balapan dan Padang, Kompleks Sukan Negara Hassanal Bolkiah.

 

Tahun ini SKBD dikelolakan bersama dengan KKBS dan Persatuan-Persatuan Sukan Kebangsaan Brunei Darussalam.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

North Korean Weapons Are Killing Ukrainians. The Implications Are Far Bigger

 2024-05-05 10:30:19

Have The Wheels Come Off For Tesla?

 2024-05-04 07:51:07