FacebookInstagramTwitterContact

 

Donation Presentation to Intending Haj Pilgrims           >>           Ground-breaking Ceremony           >>           16th IFSB Summit 2024           >>           16th Islamic Financial Service Board Summit 2024           >>           Islamic Financial Services Board Summit 2024           >>           Gleneagles JPMC Hari Raya Aidilfitri Open House           >>           18th DSA and 3rd NATSEC Asia           >>           The Morning After: Apple's new iPad Pro is thinner than an old iPod nano           >>           US revokes Intel and Qualcomm's licenses for chip sales to Huawei           >>           Meta is testing cross-posting from Instagram to Threads           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Latihan Tingkatkan Kemahiran Pencegahan Kebakaran


ANGGOTA Jabatan Bomba dan Penyelamat semasa mengendalikan aktiviti Latihan Pengosongan Bangunan bertempat di Kem Jalan Aman.

 


 December 16th, 2018  |  07:04 AM  |   422 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBP) melalui Bahagian Perhubungan Awam Ibu Pejabat bersama Bahagian Perhubungan Awam, Cawangan Operasi 'C', JBP mengendalikan aktiviti Latihan Pengosongan Bangunan (Fire Drill) bertempat Kem Jalan Aman.

 

Seramai 90 anggota dan kakitangan, Kem Jalan Aman (KJA) menyertai latihan yang objektifnya adalah untuk memastikan kesiapsiagaan anggota sebagai faktor utama dalam menangani operasi memadam dan menyelamat.

 

Ia juga sebagai salah satu aktiviti tahunan KJA bagi mengesahkan keberkesanan prosedur pengosongan bangunan yang efektif dan bersistematik yang sudah ada, selain membolehkan interaksi, kerjasama dan menguatkan perhubungan di antara JBP dan KJA.

 

Antara pengisian aktiviti termasuklah latihan pengosongan yang dijalankan di seluruh kawasan kem bangunan tersebut bersama sembilan anggota dan dua buah jentera dari Balai Bomba Lambak yang diketuai oleh Penolong Pegawai Balai, Awang Haji Wahab bin Wahid.

 

Sesi demonstrasi dan latihan penggunaan yang betul alat pemadam api juga diajarkan bagi membolehkan mereka memadamkan api sebelum ketibaan anggota bomba.

 

JBP menyarankan dan menasihatkan orang ramai agar sentiasa meningkatkan pengetahuan berkaitan pencegahan kebakaran, tidak berasa cemas sekiranya berlaku sebarang kecemasan dan menghubungi Talian Kecemasan Bomba 995 dengan memberikan maklumat yang tepat, di samping itu meningkatkan kewaspadaan dan mengambil langkah-langkah keselamatan semasa cuaca tidak menentu.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PelitaBrunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Hong Kong Bans Protest Anthem After Court Case Win

 2024-05-09 00:07:03

Passport E-Gates Back Online After Outage Causes Delays At UK Airports

 2024-05-09 00:32:10