FacebookInstagramTwitterContact

 

'Panakod Adau' Gayoh Celebration           >>           Reading of Surah Yasin and Tahlil           >>           Radio Service is the Best Medium to Disseminate Information           >>           RB Corporate Hari Raya Celebration           >>           Hari Raya Celebration           >>           Retirement Certificate Presentation Ceremony           >>           Survival Gardening: The Best Crops To Grow For Self-Sufficiency           >>           Latest EWG Consumer’s Guide Reveals 2024’s DIRTY DOZEN And CLEAN FIFTEEN           >>           Tiktoker Nara Smith’s New Cooking Video Is Her Most Controversial Yet           >>           Gypsy Rose Blanchard Reveals How Her Nose Job Impacted Her Ego           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Cuckoo Stardom Quest 3 Tampilkan Bakat Tempatan


PENERBIT Cuckoo SQ3, Danny Tay ketika menjelaskan mengenai Cuckoo Stardom Quest 3 dan Karnival Amal Cuckoo SQ3 semasa Sidang Media bersama Penganjur Stardom Quest 3.

 


 December 19th, 2018  |  08:20 AM  |   381 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Cuckoo Stardom Quest 3 (SQ3) menyediakan platform bagi bakat-bakat tempatan menampilkan kemahiran dan keupayaan unik mereka dan pada masa yang sama, mengenal pasti bakat-bakat yang berpotensi untuk diasah menjadi artis Negara Brunei Darussalam yang akan datang.

 

Penerbit Cuckoo SQ3, Danny Tay semasa Sidang Media yang berlangsung di Bilik Dayasaing, Jabatan Kemajuan Pelancongan menjelaskan, lebih 200 peserta dari keempat-empat daerah telah menyertai peraduan tersebut, tetapi hanya lapan yang terbaik daripada jumlah tersebut akan dipilih untuk mara ke peringkat akhir.

 

"Seramai 59 orang peserta telah menunjukkan bakat mereka sebaik mungkin untuk melayakkan diri dalam peringkat 25 teratas minggu lalu yang telah berlangsung di Kompleks Annajat," katanya.

 

Walau bagaimanapun terangnya, pihak penganjur telah membuat keputusan untuk memilih seramai 26 orang peserta untuk mara ke peringkat suku akhir yang juga telah diadakan pada 16 Disember lalu di lokasi yang sama.

 

Sementara itu tambahnya, peringkat akhir akan diadakan pada 30 Disember semasa Karnival Amal Cuckoo SQ3 di Jerudong Park Amphitheatre yang akan berlangsung selama tiga hari mulai 28 Disember ini.

 

Danny Tay seterusnya memberitahu pihak media yang mana pada ada karnival itu nanti, larian amal juga akan diadakan untuk meningkatkan kesedaran orang ramai terhadap autisme.

 

Selain itu katanya, karnival juga bakal mengetengahkan pameran Dino dengan haiwan hidup seperti burung helang dan burung kakak tua di samping permainan seperti paintball, perlumbaan dron, pameran kereta dan banyak lagi.

 

Orang ramai yang berminat untuk hadir menyaksikan pelbagai pameran dan menyaksikan peringkat akhir Cuckoo SQ3 itu nanti bolehlah mendapatkan tiket mulai sekarang di mana-mana cawangan Cuckoo dan Jollibee di negara ini.

 

Vendor yang berminat juga boleh menyertai acara berkenaan yang bersempena dengan Brunei December Festival (BDF) 2018.

 

Sidang media tersebut diselajurkan dengan Majlis Penandatanganan Memorandum Persefahaman (MoU) antara pihak penganjur bersama penaja dan rakan kerjasama Cuckoo SQ3.

 

Menandatangani bagi pihak penganjur, SGA Media dan Marketing ialah Pengarahnya yang juga selaku Penerbit Cuckoo SQ3, Danny Tay.

 

Sementara itu antara penaja yang menandatangani MoU pada majlis itu ialah wakil-wakil daripada Jerudong Park Country Club (JPCC), Syarikat Aewon Garment and Embroidery, D'Sunlit Sdn. Bhd., Setia Motor Sdn. Bhd., Skinfood Brunei dan MMW Creatives.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PelitaBrunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Pro-China Candidate Wins Solomon Islands PM Vote

 2024-05-03 00:53:25

Weight Loss Drug Wins 25,000 New US Users A Week

 2024-05-03 02:18:06