FacebookInstagramTwitterContact

 

Inter Regu National League Sepak Takraw           >>           Singapore Premier League           >>           Briefing on STEAM Education           >>           Mental Health Roadshow           >>           Mental Health Roadshow           >>           Outstanding Academic Award Presentation           >>           Implementation of TAFIS 2.0 System           >>           9 Houses Razed in Fire           >>           9 Houses Razed in Fire           >>           Donation Presentation           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Hari Pertama Tahun Baharu Masa Berharga Beriadah Bersama Keluarga


DAYANG Hajah Norlah binti Haji Yaakob, suami dan cucu tunggal mereka semasa beriadah di Taman Mahkota Jubli Emas.

 


 January 2nd, 2019  |  07:01 AM  |   387 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Awal tahun baharu adalah antara masa yang sesuai bagi meluangkan masa bersama keluarga memandangkan tarikh 1 Januari merupakan hari kelepasan awam di negara ini.

 

Tinjauan Pelita Brunei mendapati, beriadah adalah antara aktiviti yang menjadi pilihan orang ramai bagi meluangkan masa bersama keluarga pada tahun baharu ini, termasuk di Taman Peranginan Tasek Lama dan Taman Mahkota Jubli Emas di ibu negara.

 

Aktiviti riadah ini bukan sahaja dapat mengeratkan hubungan kekeluargaan, malahan banyak manfaat lain yang dapat diperoleh melalui aktiviti berkenaan, antaranya dalam meningkatkan amalan gaya hidup sihat dan mengurangkan tekanan.

 

Bagi Dayang Hajah Norlah binti Haji Yaakob, beliau dan suami mengambil kesempatan pada cuti awal tahun ini untuk membawa cucu tunggal mereka yang berusia empat tahun beriadah di Taman Mahkota Jubli Emas.

 

"Cucu saya memang menyukai aktiviti riadah begini dan kami juga sering membawanya pergi bersiar-siar bila ada masa terluang," katanya kepada Pelita Brunei.

 

Manakala, seorang peniaga sayur, Pengiran Salehuddin bin Pengiran Haji Kaharuddin pula berkata, cuti awam tahun baharu tersebut adalah masa yang terbaik bagi beliau menghabiskan masa bersama-sama keluarga.

 

"Saya perlu menjalankan perniagaan menjual sayur setiap hari dan ini menyebabkan saya jarang mempunyai masa untuk membawa keluarga saya menjalankan aktiviti riadah bersama-sama," jelasnya.

 

Katanya, memandangkan orang tidak begitu ramai membeli sayur pada waktu pagi awal tahun baharu ini, maka beliau dan isteri merancang untuk bercuti pada hari ini bagi merehatkan fikiran dan membawa anak mereka bersiar-siar.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PelitaBrunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Hundreds Feared Dead In Afghanistan Flash Flooding

 2024-05-12 01:56:04

UK Economy Is Improving But People May Not Notice

 2024-05-11 05:29:59