FacebookInstagramTwitterContact

 

Hibiscus Tea Improves Blood Flow, Reduces Risk Of Cardiovascular Disease           >>           Beer Brewed To Music And A Crystal Castle — How To Have An A-List Getaway In Byron Bay           >>           Sleep Is Good For Your Heart, Reduces Risk Of CVD, According To Study           >>           Black Nightshade Reduces Growth Of Cancerous Tumors           >>           You Won't Be Able To Unsee Ryan Gosling's La La Land Confession           >>           Kate Middleton And Prince William’s Designer Friend Says They’re “Going Through Hell”           >>           Eta Aquarid Meteor Shower Peak Could Spawn Over 100 'Shooting Stars' Per Hour This Weekend           >>           Nintendo blitzes GitHub with over 8,000 emulator-related DMCA takedowns           >>           X Is Using Grok To Publish AI-Generated News Summaries           >>           Microsoft’s latest Windows security updates might break your VPN           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Pendaftaran IBTE Pengambilan Julai 2019 Bermula 13 Februari Ini


 


 February 10th, 2019  |  06:48 AM  |   309 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Pendaftaran Institut Pendidikan Teknikal Brunei (IBTE) Pengambilan Julai 2019 akan bermula dari 13 Februari hingga 13 Mac 2019.

 

Sehubungan itu, para pelajar yang ingin mendaftar dalam program yang ditawarkan oleh IBTE boleh mendaftar secara dalam talian melalui Pusat Kemasukan Pendidikan Vokasional Teknikal Sistem, TVECAS di 'https://ibte.edu.bn/tvecas/' dari 13 Februari hingga 13 Mac 2019.

 

Untuk pengambilan bulan Julai 2019, IBTE akan menawarkan 47 program dan maklumat mengenai ketersediaan kursus, keperluan kemasukan, yuran dan maklumat lain yang berkaitan boleh didapati di laman sesawang IBTE di 'www.ibte.edu.bn'.

 

Kampus IBTE akan menjadi tuan rumah hari terbuka dan pelajar dan ibu bapa digalakkan untuk melawat kampus berkenaan pada hari-hari terbuka untuk mengetahui lebih lanjut mengenai program yang ditawarkan.

 

Tarikh hari terbuka adalah seperti berikut: Kampus IBTE Jefri Bolkiah, Kuala Belait; Kampus Sultan Bolkiah IBTE, Seria; Kampus IBTE Nakhoda Ragam, Lambak Kanan; Kampus Tekanikal IBTE, Kampung Tungku; Kampus Perniagaan IBTE, Gadong akan dibukakan pada orang ramai pada 20 hingga 21 Februari dari jam  8.30 pagi hingga 4.00 petang. Bagi Kampus IBTE Sultan Saiful Rijal, Jalan Muara dibukakan pada 27 hingga 28 Februari dari jam 8.30 pagi hingga 4.00 petang. Sementara Kampus Agroteknologi IBTE, Kampung Wasan pada 2 hingga 3 Mac 2019.

 

IBTE juga akan mengambil bahagian di Ekspo Pendidikan Tinggi 2019 yang akan datang di BRIDEX dari 16-17 Februari dan calon pelajar dan ibu bapa dijemput untuk melawat kiosk IBTE semasa acara tersebut.

 

IBTE memainkan peranan penting dalam menyediakan Negara Brunei Darussalam dengan tenaga kerja mahir yang penting dalam mempromosikan pembangunan sosial dan ekonomi negara. Selaras dengan aspirasi IBTE untuk memberi rakyat Brunei dengan kemahiran dan kecekapan dalam membina tenaga kerja tempatan, kurikulum IBTE direka dengan memberi tumpuan kepada pembangunan kemahiran praktikal (berasaskan kompetensi) serta menawarkan pendidikan keusahawanan sebagai pilihan untuk mereka yang berniat untuk memulakan usaha baru pada masa akan datang.

 

Antara program sepenuh masa yang ditawarkan termasuk  di peringkat Sijil Pendidikan Teknikal Kebangsaan (NTec), Sijil Pelajaran Tinggi Teknikal Tinggi (HNTec) dan program perantisan dalam pelbagai disiplin termasuk tenaga dan kejuruteraan, penerbangan, penjagaan kesihatan, teknologi maklumat dan komunikasi, agroteknologi, hospitaliti dan pelancongan, teknologi bangunan dan perkhidmatan perniagaan dan kewangan.

 

Dalam mempromosikan pembelajaran sepanjang hayat, IBTE juga menawarkan program sambilan menerusi Pendidikan Berterusan dan Latihan (CET) yang merangkumi kursus kemahiran bahasa, program pembangunan masyarakat dan kemahiran dan latihan tenaga kerja.

 

Program IBTE menawarkan pengalaman pembelajaran yang sahih dan holistik melalui rangkaian rangkaian rakan kongsi industri di mana pelajar dserapkan dalam persekitaran kerja kehidupan sebenar termasuk di Pusat Pakar Pantai Jerudong yang melatih para pelajar IBTE untuk menjadi pakar sebagai penjaga kanser. Ini adalah untuk memastikan kesahihan program-program latihan dan penyesuaian kursus dengan keperluan industri.

 

IBTE juga disahkan di peringkat antarabangsa dengan Sistem Pengurusan Kualiti ISO 9001: 2015 yang bertujuan untuk meningkatkan proses interaksi berkualiti seperti pendaftaran pelajar, reka bentuk kurikulum dan pembangunan, pengajaran dan pembelajaran dan penilaian peperiksaan.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PelitaBrunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Myanmar Stops Men From Working Abroad As War Intensifies

 2024-05-04 00:38:42

Have The Wheels Come Off For Tesla?

 2024-05-04 07:51:07