FacebookInstagramTwitterContact

 

Failing to Pay Employee Contribution           >>           'Operasi Kabat'           >>           Announcement of New Publication Book of Department of Museums           >>           Contract Signing           >>           'Musyawarah Mastera 2024'           >>           4WD Ambulance Handover Ceremony           >>           Seminar on Reginal Climate Action Collaboration           >>           Haj and Umrah Review Session           >>           Official Visit to the Consulate General of Brunei Darussalam           >>           Advance Check-In for Intending Haj Pilgrims           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Yang Di-Pertua MMN Terima Kunjungan Hormat


 


 February 3rd, 2023  |  12:10 PM  |   240 views

BANDAR SERI BEGAWAN

 

Yang Di-Pertua Majlis Mesyuarat Negara (MMN), Yang Berhormat Pehin Orang Kaya Seri Lela Dato Seri Setia Haji Awang Abdul Rahman bin Dato Setia Haji Mohamed Taib menerima kunjungan hormat daripada Pesuruhjaya Tinggi Republik Islam Pakistan ke Negara Brunei Darussalam, Tuan Yang Terutama Major General (R) Farhat Abbas Sani, hari ini. Majlis diadakan di Bangunan Dewan Majlis, Jabatan Majlis-Majlis Mesyuarat, di sini.

 

Hadir sama dalam kunjungan perpisahan tersebut ialah Setiausaha Majlis Mesyuarat Menteri-Menteri Kabinet dan Jurutulis MMN, Yang Dimuliakan Pehin Orang Kaya Pekerma Jaya Dato Paduka Awang Haji Judin bin Haji Asar.

 

Pada kunjungan hormat tersebut, kedua-dua belah pihak menyentuh mengenai beberapa isu semasa yang menjadi keprihatinan bersama. Yang Berhormat Yang Di-Pertua MMN menzahirkan rasa simpati terhadap bencana banjir yang berlaku di Republik Islam Pakistan baru-baru ini.

 

Dalam masa yang sama, Tuan Yang Terutama Major General (R) Farhat Abbas Sani juga merakamkan setinggi-tinggi penghargaan atas bantuan yang disalurkan oleh Negara Brunei Darussalam melalui Tabung Kemanusiaan Banjir Pakistan 2022.

 

Antara lain perbincangan juga menyentuh mengenai hal-hal yang mempunyai kepentingan bersama seperti dalam bidang perdagangan, pelancongan dan penerbangan.

 

Kedua-dua belah pihak berharap dengan hubungan kerjasama yang terjalin sejak sekian lama akan sentiasa berkembang dan dapat diperkukuhkan lagi melalui melalui kerjasama dalam bidang-bidang yang sedia ada dan yang akan datang.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

'Stop Threatening Taiwan', Its New President William Lai Tells China

 2024-05-21 00:38:29

Water Investors Have Withdrawn Billions, Says Research

 2024-05-21 01:28:04