FacebookInstagramTwitterContact

 

Meet and Greet Session           >>           Media Conference on Imagine Football Fiesta           >>           Customs Case           >>           Cooking Course           >>           Blood Donation Campaign           >>           KACA's Hari Raya Aidilfitri Celebration and Sports Day           >>           Outstanding Student Awards Ceremony           >>           World Earth Day Celebration           >>           Workplace Safety and Health Conference           >>           Welcoming Dinner Reception           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Sekolah Rendah IQRA Semarakkan Sambutan Hari Kebangsaan


 


 March 8th, 2023  |  09:02 AM  |   142 views

MANGGIS

 

Bagi menyemarakkan Sambutan Ulang Tahun Hari Kebangsaan Negara Brunei Darussalam Ke-39, Sekolah Rendah IQRA telah mengadakan sambutan berkenaan di sekolah tersebut baru-baru ini.

 

Tema tahun ini 'Menjayakan Wawasan Negara 2035' yang menumpukan kepada melahirkan rakyat yang berpendidikan, berkemahiran tinggi dan berjaya ke arah mencapai visi Brunei 2035, di mana para pelajar mengibarkan bendera Brunei untuk menanam semangat patriotisme dan nasionalisme.

 

Bagi memastikan kejayaan, negara beraspirasi untuk mencapai satu sistem pendidikan kelas pertama yang holistik, dengan fokus kepada memastikan pelajar-pelajar di semua peringkat dilengkapi dengan ilmu pengetahuan dan kemahiran abad ke-21.

 

Majlis dimulakan dengan nyanyian lagu kebangsaan 'Allah Peliharakan Sultan' dan diteruskan dengan perbarisan lalu yang diketuai oleh Awang Mohd Safwan Yani bin Ahmad Yani.

 

Acara kemudian diteruskan dengan ikrar Hari Kebangsaan yang diketuai oleh Abdul Halim Mahmood bin Haji Mostapha, pelajar dari Tahun 5 Fiddhi bersama dengan pelajar-pelajar dari Tahun 5 dan 6.

 

Sepanjang bulan Februari, para pelajar telah melakukan aktiviti membuat poster, mewarna nombor 39 dan logo Hari Kebangsaan serta mengisi bendera Brunei dengan kertas berwarna merah, kuning dan hitam.

 

Guru Besar sekolah IQRA, Dayang Hajah Norliha binti Haji Matali serta guru dan pelajar memakai pakaian kebangsaan berwarna-warni yang dikumpulkan untuk acara tersebut.

 

Acara kemuncaknya diakhiri dengan lagu-lagu hari patriotik yang dibawakan oleh setiap peringkat tadika, rendah dan atas di sekolah berkenaan.

 

Acara diakhiri dengan laungan takbir Allahu Akbar yang diketuai oleh pelajar Tahun 5 Fiddhi, Abdul Halim Mahmood.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by PELITA BRUNEI

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Philippines: Drought Dries Up Dam To Reveal Centuries-Old Town

 2024-05-01 00:34:00

Bonza: Passengers Stranded As Australian Airline Enters Administration

 2024-05-01 00:22:41