FacebookInstagramTwitterContact

 

Intense Haj Course           >>           MoU Signing           >>           1st Brunei International Wushu Championship, Afternoon           >>           1st Brunei International Wushu Championship, Morning           >>           Post Office Lawyer Accused Of 'Big Fat Lie'           >>           Slowdown In US Job Growth Revives Rate Cut Talk           >>           Apple Sales Fall In Nearly All Countries           >>           Goldman Sachs Removes Bankers' Bonus Limit           >>           Turkey Halts Trade With Israel Over 'Humanitarian Tragedy' In Gaza           >>           Kyiv Can Use British Weapons Inside Russia – Cameron           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Raptai Penuh Bagi Memastikan Kelancaran Sambutan Hari Guru


Foto: Mohamad Azmi Awang Damit

 


 September 22nd, 2023  |  13:11 PM  |   378 views

BERAKAS

 

Kementerian Pendidikan pagi tadi mengadakan Raptai Penuh Sambutan Hari Guru Negara Brunei Darussalam Kali Ke-33 Tahun 2023 yang berlangsung di Pusat Persidangan Antarabangsa (ICC), Berakas, di sini.

 

Hadir bagi menyaksikan latihan tersebut ialah Menteri Hal Ehwal Ugama, Yang Berhormat Pehin Udana Khatib Dato Paduka Seri Setia Ustaz Haji Awang Badaruddin bin Pengarah Dato Paduka Haji Awang Othman; dan Menteri Pendidikan, Yang Berhormat Datin Seri Setia Dr. Hajah Romaizah binti Haji Md. Salleh.

 

Majlis Kemuncak Sambutan Hari Guru berkenaan akan diadakan pada 23 September 2023 di Dewan Plenary, ICC, Berakas dengan tema 'Guru Berkualiti Pemacu Transformasi Pendidikan.'

 

Seperti lazimnya, acara kemuncak Sambutan Hari Guru adalah majlis pengurniaan Anugerah-anugerah Hari Guru.

 

Pemilihan bagi penerima anugerah-anugerah tersebut dibuat berdasarkan kriteria-kriteria tertentu dan dipertimbangkan oleh jawatankuasa-jawatankuasa yang melibatkan pihak dari dalam dan luar Kementerian Pendidikan dan Kementerian Hal Ehwal Ugama.

 

Majlis sambutan juga akan diselajurkan dengan Pameran Sambutan Hari Guru pada tahun ini menjurus yang kepada dua bahagian selaras dengan tema Sambutan Hari Guru Kali Ke-33 Tahun 2023 dengan dua konsep iaitu teknologi dan inovasi.

 

Di antara acara-acara utama yang diadakan bersempena dengan sambutan Hari Guru pada tahun ini termasuklah Majlis Kemuncak Sambutan Hari Guru Negara Brunei Darussalam Kali Ke-33, Tahun 2023; Majlis Membaca Surah Yaa Siin dan Tahlil bagi Al-Marhum Sultan Haji Omar 'Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien, Al-Marhumah Duli Raja Isteri Pengiran Anak Damit dan Al-Marhum Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda Haji 'Abdul 'Azim; dan Majlis Doa Kesyukuran sempena Sambutan Hari Guru Negara Brunei Darussalam Kali Ke-33.

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pg. Syiaruddin Pg. Dauddin

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Myanmar Stops Men From Working Abroad As War Intensifies

 2024-05-04 00:38:42

Post Office Lawyer Accused Of 'Big Fat Lie'

 2024-05-04 01:08:16