FacebookInstagramTwitterContact

 

Meet and Greet Session           >>           Media Conference on Imagine Football Fiesta           >>           Customs Case           >>           Cooking Course           >>           Blood Donation Campaign           >>           KACA's Hari Raya Aidilfitri Celebration and Sports Day           >>           Outstanding Student Awards Ceremony           >>           World Earth Day Celebration           >>           Workplace Safety and Health Conference           >>           Welcoming Dinner Reception           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Press Release


  Home > Press Release


Upacara Peringatan Kepada Moyang Huang Di: Penghormatan Budaya Dan Visi Untuk Masa Depan China


Sidang media untuk upacara peringatan kepada tempat asal dari leluhur Huang Di.

 


 April 9th, 2024  |  14:18 PM  |   2201 views

CHINA

 

Upacara peringatan tahunan kepada keturunan Huang Di, seorang tokoh penting dalam sejarah China, pada 11 April 2024 yang akan berlangsung di Xinzheng, Zhengzhou, dalam wilayah Henan, China wilayah tengah. Diumumkan oleh jawatankuasa penganjur “Upacara Peringatan kepada keturunan Huang Di di Tempat Asalnya” di Beijing pada 30 Mac, acara ini bukan sahaja sebagai penghormatan kepada nenek moyang tetapi juga mencerminkan perjalanan ke China, yang bertepatan dengan ulang tahun ke-75 Republik Rakyat China dan tahun kelima strategi ekologi dan pembangunan lembangan sungai kuning.

 

Upacara penting ini, yang didukung oleh Pemerintah Rakyat Henan dan badan-badan nasional serta wilayah lainnya, bertujuan untuk memperkuat ikatan di antara komunitas China di seluruh dunia dan berkontribusi pada kemajuan kontemporer di wilayah Henan. Tema "Berdoa untuk kemakmuran China dan meneruskan peradaban dari multi-milenium" demi mencakup tujuan ganda menghormati warisan masa lalu sambil bercita-cita untuk kesejahteraan nasional dan global.

 

Acara ini akan menampilkan sembilan ritual yang direncanakan dengan cermat, di antaranya, tarian naga sepanjang 75 meter yang melambangkan kekuatan dan semangat masyarakat China dalam upayanya untuk memulihkan semangat nasional. Selain itu, upacara ini akan memperkenalkan masyarakat umum kepada upacara keturunan Huang Di, yang diakui sebagai warisan budaya tak berwujud nasional, untuk memperdalam pemahaman dan penghargaan terhadap kekayaan kain budaya ini.

 

Inisiatif-inisiatif inovatif, termasuk pada platform online yang ditingkatkan dan perayaan internasional, yang menggunakan teknologi mutakhir untuk memberikan pengalaman global dan mendalam. Pendekatan digital ini, bersamaan dengan pertemuan tradisional, dan juga mencerminkan interpretasi modern dari adat istiadat yang kuno.

 

Sejalan dengan peringatan itu, acara ini bertepatan dengan beberapa perhimpunan kebudayaan dan perniagaan yang penting, seperti Konvensyen Usahawan Henan Sedunia dan Persidangan Pembangunan Perubatan Tradisional China Zhengzhou Qi-Huang. Forum-forum ini bertujuan untuk menyebarkan dan meraikan nilai-nilai kekal tamadun China.

 

Pengunjung juga memiliki kesempatan untuk menjelajahi leluhur yang baru direvitalisasi Huang Di di Xinzheng, yang kini dilengkapi dengan lorong relief yang terperinci yang menggambarkan kehidupan dan zaman Huang Di, serta memberikan wawasan tentang asal-usul identitas budaya China.

 

Komite penyelenggara mengundang dengan tulus komunitas China secara global untuk berpartisipasi dalam penghormatan mendalam kepada Huang Di ini, yang akan membina semangat untuk mengumpulkan kemakmuran dan harmoni.

 


 

Source:

by Memorial Ceremony to Ancestor Huang Di

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Philippines: Drought Dries Up Dam To Reveal Centuries-Old Town

 2024-05-01 00:34:00

Bonza: Passengers Stranded As Australian Airline Enters Administration

 2024-05-01 00:22:41