FacebookInstagramTwitterContact

 

'Maintaining Healthy and Safety in the Workplace'           >>           In Sheer Dramatic Fashion, Indonesia Move Closer To Olympic Dream With Stunning South Korea Upset           >>           Selection of Village Head Candidate           >>           Alex Morgan Out Injured For San Diego With Olympics Looming           >>           'Sikal Syawal' Event           >>           Consumer Price Index, March 2024           >>           FIFA Seals Closer Saudi Ties With World Cup Aramco Deal           >>           Official Visit to the Kingdom of Thailand           >>           RBPRC Monthly Polo Tournament 2024           >>           China's Tiangong Space Station Damaged By Debris Strike: Report           >>          

 

SHARE THIS ARTICLE




REACH US


GENERAL INQUIRY

[email protected]

 

ADVERTISING

[email protected]

 

PRESS RELEASE

[email protected]

 

HOTLINE

+673 222-0178 [Office Hour]

+673 223-6740 [Fax]

 



Upcoming Events





Prayer Times


The prayer times for Brunei-Muara and Temburong districts. For Tutong add 1 minute and for Belait add 3 minutes.


Imsak

: 05:01 AM

Subuh

: 05:11 AM

Syuruk

: 06:29 AM

Doha

: 06:51 AM

Zohor

: 12:32 PM

Asar

: 03:44 PM

Maghrib

: 06:32 PM

Isyak

: 07:42 PM

 



The Business Directory


 

 



Bahasa Melayu


  Home > Bahasa Melayu


Anak Yatim Terima Sumbangan Derma dari RB


 


 June 15th, 2017  |  07:01 AM  |   575 views

BERAKAS

 

Dalam mempertingkatkan amalan di bulan suci Ramadan ini, Penerbangan Diraja Brunei (RB) telah  menyampaikan sumbangan derma kepada seramai 50 anak yatim yang pada ketika ini berkhidmat atau pernah berkhidmat bersama RB.

 

Hadir selaku tetamu kehormat dan menyampaikan sumbangan derma kepada anak-anak yatim yang berlangsung di Pusat Latihan RB, di sini ialah Timbalan Menteri Kewangan, Yang Mulia Dato Paduka Dr. Awang Haji Mohd. Amin Liew bin Abdullah yang juga selaku Lembaga Pengarah RB.

 

Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan RB, Awang Kamal Ariffin bin Dato Haji Abd Rahman dalam ucapannya menjelaskan, keprihatinan pihak pengurusan RB jelas ketara di mana majlis telah diadakan sebagai acara tahunan sebelum ini dan akan diteruskan di tahun-tahun yang akan datang.

 

Sumbangan derma ini jelasnya, diharap sedikit sebanyak boleh menceriakan wajah pihak penerima terutama sekali di bulan Ramadan yang penuh berkah ini dan juga untuk persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri yang akan tiba.

 

Beliau seterusnya menyeru para penerima agar belajar bersungguh-sungguh, berdikari dengan teguh dan sentiasa tabah menempuhi rintangan hidup dan mendoakan mereka semua menjadi seorang anak yang soleh dan berjaya di masa akan datang.

 

Bentuk sumbangan yang diberikan adalah hasil sumbangan daripada semua kakitangan RB dan sempena aktiviti-aktiviti amal serta acara-acara Kelab Rekreasi Diraja Brunei.

 

Majlis juga diselajurkan dengan Tahlil dan Doa Arwah diikuti Majlis Berbuka Puasa dan Sembahyang Fardu Maghrib berjemaah. 

 


 

Source:
Ihsan PELITA BRUNEI

by Pelita Brunei

 

If you have any stories or news that you would like to share with the global online community, please feel free to share it with us by contacting us directly at [email protected]

 

Related News


Lahad Datu Murder: Remand Of 13 Students Extende

 2024-03-30 07:57:54

Searing Heat Shuts Schools For 33 Million Children

 2024-04-26 01:35:07

US Economic Growth Slows But Inflation Grows

 2024-04-26 07:36:54